Блокират София с 33 камиона и автобуса, заканиха се превозвачи. Това може да стане по време на срещата на върха между лидерите на ЕС и Западните Балкани на 16 и 17 май.

"Видяхме огромната опасност за българския транспортен бранш. Още през октомври българските евродепутати излязохме с позиция, която казва, че всички тези условия - за престоя, спането в хотел - не са удачни и това ще убие бизнеса в държавите от Източна Европа", заяви евродепутатът от ГЕРБ Емил Радев пред Нова телевизия.

България твърдо стои зад българските превозвачи и ще ги защити докрай

България твърдо стои зад българските превозвачи и ще ги защити докрай

Преговорите са много трудни и държавите са разделени на два лагера, обясни транспортният зам.-министър Попов

Собствениците на транспортни фирми се опасяват, че новите правила, добили известност като "Закона Макрон", ще оставят без работа 120 000 българи.

Припомняме, работодателски организации, както и министърът на транспорта Ивайло Московски се обявиха срещу промените в бранша. Московски дори заплаши, че ще подаде оставка.

И КРИБ подкрепя протеста на превозвачите

И КРИБ подкрепя протеста на превозвачите

Промените изхвърлят българските, полските, унгарските и румънските камиони

По думите на евродепутата Радев основните двигатели на този пакет за мобилност са Франция, Германия, Австрия, Италия.

"От другата страна сме ние, румънците, Полша, Хърватия, Словения и Литва", коментира Радев и допълни, че промените могат да създадат огромен проблем на българския бизнес.

Според новите правила всеки шофьор ще трябва да се прибира в родината си на всеки 3 седмици. Проблемът е, че понякога шофьорите изчакват на място за нов товар, за да се върнат. Освен това командировъчните на българските шофьори трябва да са равни на командировъчните в дадената държава, което по думите на Радев създава административна тежест за фирмите.

Превозвачите ни искат активна защита по време на председателството

Превозвачите ни искат активна защита по време на председателството

100 000 български шофьори ще останат без работа с нова директива на ЕК

"Това са мерки за протекция на държавите в Западна Европа, където бизнесът беше завладян от източноевропейски компании. Сега искат да си го приберат, за съжаление с несправедливи мерки", допълни Емил Радев.