До края на годината се очаква да бъдат погасени голяма част от дълговете на БДЖ. Скоро приключват и анализите на Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие за концесията на летище София, коментира пред БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Допълни, че след края на анализите процедурата за концесията на столичния аеропорт ще бъде рестартирана.

"Говоря в голямата си част. Иначе такова дружество няма как да няма задължения. Но в по-голямата си част просрочените задължения на дружеството да успеем да ги заплатим. Паралелно с това да стартираме и процедурата за доставка на нов подвижен състав. Предварителните прочувания, които направиха колегите с три университета показаха едно ниво на подвижен състав, което трябва да бъде закупено, като първа стъпка. Те са разпределени - регионални, интерситита, крайградски влакове", обяси положението с БДЖ Московски.

До 3 години БДЖ разчита да пусне новите влакове по релсите

До 3 години БДЖ разчита да пусне новите влакове по релсите

За бъдещето на БДЖ говорим с Пламен Пешаров, управител на "БДЖ - Пътнически превози"

"Политическата обстановка в последния месец е изключително динамична. Един от основните приоритети за развитие на региона е свързаността - не само транспортна, но и дигитална. Искаме да ускорим развитието на дигиталните технологии. Освен концепцията за 5G интернет, ще се опитаме и да завършим някои други оптични мрежи", допълни Московски.

България е в напреднала фаза за изграждане на коридор номер 8, надява в Македония да работят бързо, както в Албания. Проектите съвпадат с пътната карта, разписана от Брюксел, за 5G интернет.

България предлага Балкански коридор за 5G високоскоростен интернет

България предлага Балкански коридор за 5G високоскоростен интернет

Проектите за изграждането на коридори 8 и 10 предвиждат полагане на оптична инфраструктура за свръх бърз интернет

Към момента всяка държава развива сама своя радиочестотен спектър, а България е доста закъсняла в това отношение, но Московски се надява процедурите за ускоряване да приключат по-бързо.

"Проектът за тол системата ще осигури достатъчен ресурс, за да може инфраструктурата да се финансира. За жп инфраструктурата ще търсим варианти, има сериозен интерес. Надявам се, че с по-гъвкав подход ще може да осигурим стабилно и устойчиво развитие за всичките ни проекти", обясни транспортният миистър.

Тол системата тръгна

Тол системата тръгна

Николай Нанков: Златото на България е геостратегическото положение