Комисията от експерти приключва работата си, във връзка с древното селище Скаптопара. Не сме археолози, а строители, няма да сблъскаме археологията с инфраструктурата, коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Добре е, че пътят беше проектиран от там. Бяха осигурени 2,5 млн. лв. европейски средства, за да извадим на показ Скаптопара. Ценим археологическото наследство и го възстановяваме. Нека археолозите да дадат мерки, ще се съобразим и ще ги изпълним, дори ако трябва да се измести трасето или да се направи консервиране, заяви министърът. Ще осигурим средства и за нови разкопки в центъра на града, каза той.
Нанков съобщи, че през август предстои да бъде направена първа копка на участъка между пътните възли "Белокопитово" и "Буховци" на АМ "Хемус". Вчера Министерският съвет взе решение за отчуждаване на имоти по трасето, отбеляза той. Близо десетте км от Ябланица до Тетевен се изпълняват с много добри темпове. Следващите два месеца предстои да стартират обществени поръчки за още 137 км по протежението София - Велико Търново, каза министърът. Имаме готовност да стартираме процедура за строителство на участъка до разклона с пътя за Плевен и Ловеч до края на месеца, допълни той.
По-тежка ще е процедурата за инженеринг - проектиране и строителство, на участъка до Велико Търново, посочи той и допълни, че необходимите проучвания и геология за тези 85 км могат да забавят строителството на отсечката с не повече от 6 месеца.
До 3 години и половина ще можем да стигаме по "Хемус" до Велико Търново, а цялата магистрала ще е готова до 2024 ч., каза Николай Нанков.
Довършваме автомагистрала "Струма", завършихме предсрочно с 6 месеца пътя Ахелой - Равда, но фокус в този мандат е Северна България, подчерта той.
Тунел под "Шипка" ще има, заяви министърът. До края на годината ще завърши околовръстният път на Габрово, който е над 20 км и първи етап от проекта за тунела. Участъкът е изцяло ново строителство, с най-високите мостови съоръжения, изграждани през последните 30 години в страната. От началото на следващата година ще стартираме с процедурите за тунел под "Шипка" с дължина 3,2 км, като за него има и интерес от чужди инвеститори, съобщи Николай Нанков.
Над 4000 тежкотоварни автомобила на денонощие е трафикът по направлението. При невъзможност за частно финансиране, публично-частно партньорство, ще осигурим държавно финансиране и за тунела, посочи министърът. Трафикът през Петрохан, за който започнахме с предпроектно проучване и геология, за да може да стартират необходимите процедури, е идентичен, каза още той.
От страна на Казанлък пътят към тунела под "Шипка" и свързването му с АМ "Тракия" от южна страна са част от големия проект, защото иначе той би се обезсмислил. Трябва да мислим и за свързването на АМ "Русе - Велико Търново" с тунела, посочи регионалният министър.