От Министерството за Българското председателство на Съвета на ЕС 2018 се разграничават от внушенията за плагиатство в един от клиповете на Българското председателство "Това е България", съобщиха от ведомството на Лиляна Павлова.

Авторският колектив следва общо установени световни практики и тенденции при филмиране, рекламиране и представяне на природните, културните и исторически дадености на една страна. При реализирането на клипа са използвани съвременните похвати и изразни средства, типични за този жанр, пишат от министерството.

С три видеоклипа за 202 хил. лв. разкриват България като „скрито бижу“ за Европа

С три видеоклипа за 202 хил. лв. разкриват България като „скрито бижу“ за Европа

Лиляна Павлова ги представи пред журналисти в НДК

Според позицията на министерството, търсенето и откриване на прилики с други продукти е неоснователно и некоректно.

Подопечните на Павлова защитават авторите на клипа, че имат оригинален поглед и неговата стойност не е по отношение на изразните средства.

Във видеото, изработено от фирмата, спечелила обществената поръчка - "Ди индъстри" ООД, е представена красотата на България през четирите годишни сезона. Клипът показва пътуване през тях, характерни емблематични, исторически и културни паметници, традиции, съхранили духа на българщината през вековете до наши дни.

Още 50 млн. лв. заминават за европредседателството

Още 50 млн. лв. заминават за европредседателството

Българското председателство трябваше да струва приблизително колкото естонското

"Фактът, че от официалното представяне на клипа - 5 януари 2018 г. досега, е гледан над 1 млн. пъти само в интернет, показва, че той е качествен и атрактивен продукт", пишат от министерството на Лиляна Павлова. За първите 48 часа след представянето му клипът е гледан от по 15 400 души на час в социалните мрежи.