Редица регионални и национални въпроси са разгледани пресконференция на ПП "Продължаваме Промяната" във Варна. Обсъдена е и темата за товарите за и от Украйна и превръщането на Варна в логистичен хъб, съобщиха от регионалната структура на партията.

Според изпълнителния директор на "Пристанище-Варна" Петър Сеферов е трудно да се каже дали товари от блокираните украински пристанища са насочени към Варна. "Твърде рано е за пренасочване на големи потоци. При нас нещата стават по-бавно. Реалната картина ще стане ясна в края на май", смята той.

ДНР обяви под свой контрол пристанището в Мариупол

ДНР обяви под свой контрол пристанището в Мариупол

Знае се, че градът до голяма степен вече е разрушен

Координаторът на "Продължаваме Промяната" за варненска област Николай Стефанов обаче е на мнение, че в момента Констанца е задръстена и няма капацитет за повече товари, в пристанищата по Дунав се чака със седмици и най-естественото и близко продължение на товаропотока е Варна.

Според ПП-Варна обявените стъпки за сътрудничество от премиера Кирил Петков и президента на Украйна Зеленски след срещата им на 28 април в Киев също подкрепят тезата на Стефанов.

От пристанище Варна никога не били плащали тока на заведенията там

От пристанище Варна никога не били плащали тока на заведенията там

Плащат само осветлението

Той се надява, макар и да е много закъсняло, ръководството на "Пристанище-Варна" да се подготви и да се възползва по възможно най-добрия начин от предоставилата се в момента възможност.

По думите на Николай Стефанов идеята за превръщане на съществуващите складове в магазини и музеи е в разрез с развитието на пристанищните дейности. Той счита, че не достигат складови и тилови пространства и претоварна техника.

Пристанищните съоръжения в Бургас са съобразени с високи технологични стандарти

Пристанищните съоръжения в Бургас са съобразени с високи технологични стандарти

Съоръженията за наливни товари на порта са правени по модел на пристанището в Ротердам.

От ПП-Варна отбелязват, че досегашният изпълнителен директор на "Пристанище-Варна" Петър Сеферов е на този пост от седем години и отново се е кандидатирал за него. Николай Стефанов смята, че е въпрос от обществена важност как той е развил дейността на предприятието през годините и защо то изостава в сравнение с "Пристанище-Бургас" по отношение на налични силози, инфраструктура, складове бази, а товарните норми са в пъти по-ниски.