От гражданско сдружение "Спаси София" се обявиха срещу възможността метрото да спира в близост до магазин ИКЕА и Ринг мол. От организацията оспорват днешното решение на транспортната комисия в Столична община и го определят за вредно за развитието на града.

С парите, които бихме дали за метро до ИКЕА може два пъти да се построи бул. "Тодор Каблешков", да се построят 15 детски градини или 100 квартални улици, смята независимият общински съветник Борис Бонев. 

"Спаси София" с идея за облекчаване на движението от кв. "Витоша" към Симеоновско шосе

"Спаси София" с идея за облекчаване на движението от кв. "Витоша" към Симеоновско шосе

Предлагат изграждането на кръгово движение

"Време е да спрем да инвестираме почти всички налични средства само в метрото, докато градът ни продължава да е осеян с разпадащи се тротоари и улици, междублоковите пространства са все по-занемарени, липсват паркинги", категоричен е Бонев.

Малкото пари, които имаме, трябва да се инвестират там, където носят максимални ползи, а не за задоволяване на нуждите на частни затворени комплекси и молове, смята общинският съветник.

От неправителствената организация изтъкват аргументите на Борис Бонев, който гласува срещу решението:

Територията е с ниско застрояване и малка гъстота на население и трябва да остане такава, защото Витошката яка не е мястото за високи блокове.

Пътниците са в пъти по-малко от необходимото за метро. Само 1800 живущи и 8000 работещи попадат в обхвата на продължение на линията за тази точка - пътници, многократно по-малко отколкото по натоварените автобусни линии.

В момента зоната се обслужва само от 4 крайградски линии с огромни интервали на движение. Никой не прави крачка от автобус през половин час на метро през 4 минути. Защо просто не се пуснат повече автобуси, пита Бонев.

Той изтъква, че Околовръстният път е с по 5 ленти за движение и осигурява много бърза автобусна връзка с метрото при Бизнес парка. Въпросът му е защо не се ползва широкия път, а ще се строи метро, успоредно на този път.

"Симеоновският лифт - един от мотивите за изграждане на метрото до ИКЕА е частен и почти не работи. Ски център на Витоша няма, а едно качване струва 14 лв. Не е ясно как тази пародия от лифт и ски зона ще генерират пътници като за метро", пише Бонев.

Метрото струва стотици милиони, а ЕС променя правилата за финансирането. Вместо 10% съфинансиране, както бе досега, от следващата година от бюджета на София ще трябва да се покриват 50% от всички инвестиции, допълни Бонев. 

Актуализацията на бюджета на София няма да спре строежа на метрото

Актуализацията на бюджета на София няма да спре строежа на метрото

След Великден ще започне и основният ремонт на участъка на бул. „България“