Пакетът "Макрон" е дискриминационен и небалансиран.
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на участието в транспорта комисия.

По думите на министъра пакетът "Мобилност" също така е и лош прецендент относно времето за управление на превозното средство, времето за почивка и прекараното почивното време в камиона. 

Желязков и превозвачи обсъждат пакета "Мобилност"

Желязков и превозвачи обсъждат пакета "Мобилност"

Приетите текстове са с претенции да защитават работниците, но реално нарушават човешките им права

"Пакетът "Макрон" разделя Европа като икономически модел на развитие. Не може Европа да провежда с едната ръка кохезионна политика, а с друга да прави политика за интеграция", стана ясно от думите му.

Желязков припомни, че преди формалния съвет, който бе проведен в Брюксел, е обсъдил част от въпросите с превозвачите за по-гъвкав национален подход, свързан с правата им.

Той посочи, че след като е приключил формалният съвет в Брюксел, е станало ясно, че отпада задължението за връщане на камионите на всеки три седмици, запазила се е забраната за ползване на седмичните почивки в превозното средство и двустранният превоз е изключен от обхвата на директивата за командироване.

Желязков отчете като успех забраната за връщане на превозното средство на всеки три седмици, но не е доволен от резултатите от проведения формален съвет.
Министърът иска обединяване и компромис от останалите страни членки в ЕП за изключване на правилата за командироване, с което работното време на превозвачите достига до 72 часа.

Пакетът "Мобилност" е едно от най-лошите законодателства, притеснен Новаков

Пакетът "Мобилност" е едно от най-лошите законодателства, притеснен Новаков

Промените нарушават права и четирите свободи

Въвеждането на интелигентния тахограф обаче би позволило ползването на една плюс една операции на двустранен превоз. Чрез тях автоматично ще бъде регистрирано местоположението на камионите и автобусите. Така проверките за спазване на времето за управление и почивка на водачите ще станат по-ефективни.

Той припомни, че през 2017 г. Европейската комисия е въвела разглеждането на пакета "Макрон", свързан с товарните превози относно уреждането на въпроси свързани с по-доброто функциониране на международния пазар, конкретността и правата на шофьорите.

Всяка държава, която председателства Съвета на Европейския съюз (ЕС), трябва да се държи като безпристрастен посредник, съветва той. Транспортният министър е на мнение, че не е редно да се търси налагане на позиции, свързани с националния интерес, когато една страна е домакин на европредседателството на Съвета на ЕС.

В последващото председателство на Съвета на ЕС, Желязков оцени, че австрийската страна е представила още по-отегчаващ текст, свързан с прибирането на превозеното средство на всеки три седмици.

Той подкрепя забраната за ползване на седмичната почивка в превозното средство, защото други страни като Франция, Испания, Белгия, Германия и Австрия вече били въвели национални разпоредби, които забраняват седмичните почивки в превозното средство.

Джамбазки зове камиони да блокират Брюксел

Джамбазки зове камиони да блокират Брюксел

Той пророкува бъдеще на разпадане на Европейския съюз