Според него състоянието на пътната инфраструктура като причина за големия брой катастрофи в страната също трябва да бъде включено в Закона.
Ще намеря хора в Народното събрание, които са активно ангажирани да спрем войната по пътищата, заяви Мирчев, цитиран от БНР. Той уточни, че в законопроекта, който планира да внесе, ще присъстват текстове, свързани главно свързани с употребата на алкохол, неправоспособност и високи скорости.
По думите му е изключително важно, че в готвения законопроект ще се търси вина и от тези, които стопанисват пътя.
Според Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на застрахованите и пострадалите при катастрофи, ако поправките за младите шофьори бяха приети на време, трагедията в Стара Загора, при която загинаха четирима младежи можеше да не се случи.
Важно е да се търси отговорност при лошо състояние на пътищата, коментира Тодоров.
Наистина има места в България, които са в изключително лошо състояние, на които всеки ден загиват хора и никой не носи отговорност за тези места, посочи още той.
Припомняме, след като парламентът отхвърли промените в Закона за пътищата, от МВР реагираха с категорична позиция по въпроса. В нея от Вътрешното министерство твърдят, че се надяват народните представители отново да обсъдят предлаганите промени, които се отнасят до повишаване на безопасността и въвеждането на по-строги санкции за нарушителите.
fras
на 09.03.2009 в 17:16:10 #14Пишат закон срещу лошите пътища --------------------------------------------------- Има една много добра приказка - Лозето не иска молитва а иска мотика. Пътищата със закони няма да се оправят. А с поддръжка, ремонти, ново строителство. При честни и прозрачни търгове.
образован
на 09.03.2009 в 14:33:45 #13Минавали ли сте по Симеоновско шосе?! Бойко да ходи във Софийския Затвор! За постоянно! http://news.ibox.bg/material/id_830242441/#clist
Chodini
на 09.03.2009 в 13:17:08 #12Поживиом у видим. Но както всичко в България всяко чудо е за три дена. Кучетата си лаят а гервана си върви.
Podroben
на 09.03.2009 в 12:10:16 #11До 5 години законът ще бъде написан, след това може да бъде и внесен, а след 8 години, може да бъде и гласуван А след 800 години може да бъде и ефективно спазван
Brad Mehldau
на 09.03.2009 в 12:07:51 #10Сграда-убиец спря войната по пътищата.
Минувач
на 09.03.2009 в 11:41:38 #9Това ще е едно много разумно допълнение към закона!! Строителният контрол до сега се скатаваше и броеше пачки заедно със строителите на пътищата. Не напразно най-богатия българин - Божков изостави хазартния бизнес и се ориентира към строежа на пътищата. Улиците, особено в малките селища (да не говорим за селата!) ще продължават още много години да са все в това окаяно състояние, независимо законите, пожеланията и повредените коли.
bogdan
на 09.03.2009 в 11:37:19 #8тоя кмет ни се явява като Божие наказание,защото всички сме грешници,най вече софиянци а скоро и другите граждани на страната, както се очертава
YasoBaso
на 09.03.2009 в 11:23:00 #7образован Регистриран на: 06.10.2008, 15:13 Пуснато на: 09.03.2009, 11:08 Ако приемат такъв закон, Бойко Борисов ще влезне в затвора за 20 години! Тогава ГЕРБ ще кажат че е приет от тройната коалици за да спе възхода на Кмета Тиква Борисов! ------------------------ Неграмотна работа!
образован
на 09.03.2009 в 11:08:13 #6Ако приемат такъв закон, Бойко Борисов ще влезне в затвора за 20 години! Тогава ГЕРБ ще кажат че е приет от тройната коалици за да спе възхода на Кмета Тиква Борисов!
Бат Заро
на 09.03.2009 в 10:47:53 #5А закон за отговорност на тия, които контролират движението? От селския катаджия до оня полковник ли е какъв е Красимир Костов който всеки ден брои катастрофите- всеки трябва да носи и материална и дисциплинарна отговорност за произшествията станали в района за който отговарят и в страната като цяло. А при корупция- уволнение и сбогом ранно пенсиониране, сбогом 30 заплати, сбогом привилегии. Решението е елементарно- няма кой да го приложи.
Cambera
на 09.03.2009 в 10:39:12 #4Интересно е какво ще пише в закона! Примерно: "Потърпевшият няма права - да е гледал къде кара!" А целта на по-големите глоби не е превенция, не е пълнене на държавния бюджет, а увеличаване на подкупите, които вземат полицаите ;) Едно е да те спрат и да ти кажат "Какво ще правим сега - 5 лева е глобата", а съвсем друго е "150 лева глоба те чака, какво ще правим сега..."
sofeto
на 09.03.2009 в 10:07:46 #3Такъв закон отдавна трябваше да има! И трябва да е много подробно развит, за да могат пострадалите коли и хора бързи и лесно да получават адекватни обезщетения. Тогава ще се получи естествена заинтересованост на стопаните на пътя да го поддържат в добро състояние. А по въпроса с размера на глобите - те са много високи още преди последните 2 повишения. Тук проблемът е че Кат глобява избирателно. Миналата година една от телевизийте показа репортаж на някакъв баровец, който за има няма 2-3 км направи повече от 10 нарушения и никъде не беше спрян и глобен от органите на КАТ. Ако за всяко нарушение получаваше дори по 5 лв глоба в неговия случай денят му ще приключва с около 300 лв от глоби. Дуруг е въпросът дали тогава оня ще прави нарушенията. Но няй-важното е да се изясни каква е целта на високите глоби - дали да пълни хазната на всяка цена или да осигури ред и безопастност по пътищата.
boris
на 09.03.2009 в 10:02:57 #2Сигурно накрая ще излезе че шофьорите са виновни за лошото състояние на пътя
c0ldblooded
на 09.03.2009 в 09:51:19 #1Гледам и не вярвам на ушите си...веднъж някой от ония маймунки в НС да каже нещо вярно...