Президентът Плевнелиев изрази изненадата и разочарованието си от оставката на кабинета.
„Днес в ситуацията на тежка световна криза, стабилността в държавата е по-важна от всичко друго. Отговорната позиция на правителството беше да си довърши мандата. И аз бях изненадан, когато беше обявена оставката на кабинета, заяви държавният глава по време на дългоочакваното си изявление пред медиите.
Не искаме правителство, обяви поредният столичен протест
Още...
Стана ясно, че още утре започват консултации с политическите партии за сформиране на ново правителство, като той ще покани всички лидери на обща среща, за да няма съмнение в задкулисни договорки.
Плевнелиев подчерта, че ще действа стриктно по Конституцията. Още в понеделник връчва мандата за съставяне на правителство на ГЕРБ.
„Ако те откажат, нещата отиват в ръцете на вторите, третите и така. Ако всички възможности са изчерпани и политическият елит не може да състави кабинет, тогава ще съставя служебен кабинет", подчерта държавният глава, изтъквайки, че ще го направи бързо.
Той обаче предупреди, че служебното правителство не може да извърши радикални промени, защото има ограничен по време и обем мандат, а и не може да променя закони, тъй като няма да има работещ парламент.
Правителството си тръгва, проблемите за решаване остават. С тези думи започна президентското изявление, подчертавайки, че на хората трябва да се обясни, че Конституцията не пречи да се ликвидират монополите.
Той добави, че мерките срещу монополите зависят от парламента и правителството, а не от основния закон.
Плевнелиев призова в същото време партиите да не абдикират от парламента. Той припомни позициите им досега, а именно, че не искат в рамките на това НС да се формира ново правителство: „Нуждаем се от работещ парламент.Разпускането на НС означава да отложим решението на голяма част от проблемите."
Нека действаме с разум, отговорност, без излишни емоции. Няма нищо страшно, когато едно правителство падне. Наскоро в Белгия направиха две години без правителство, но разликата между нас и тях е в институциите, тъй като при тях работят, изтъкна Плевнелиев.
Държавният глава отправи апел към лидерите на политическите партии да призоват своите съмишленици, членове и симпатизанти да избягват провокациите, да се работи за намаляване, а не за увеличаване на напрежението.
Настоявам партиите да не абдикират от своята отговорност към гражданите и да продължат работата си в парламента до приключване на консултациите и процедурата, предвидена в Конституцията.
Знаем, че този парламент е изчерпал в голяма степен обществената си подкрепа, но във време на криза трябва да спазим законите, трябва да си пазим умовете трезви, да търсим пътища към по-добро, обясни още Плевнелиев.
По думите му, най-важното сега е да не застрашаваме гражданския мир, правовата държава и демократичното устройство.
Аз съм против прибързаните решения, каза Плевнелиев по повод исканията на протестиращите за свикване на Велико народно събрание (ВНС).
Неговото мнение е, че ако нещата не са обмислени добре, свикването на Велико народно събрание може да доведе до задълбочаване на икономическата криза и да породи хаос в държавата.
"Нека действаме без пазарлъци, а да търсим яснота и ефективност на процеса. Три пъти мери, веднъж режи. Аз съм против прибързаните решения", заключи президентът.
NaN
на 21.02.2013 в 23:59:06 #14K_01 | 21.02.2013 21:52 хм, зарадвах се, че малоумното позитановско копеле velikiat се е излекувал от мисловното пелтечене, а тъпакът просто копи-пейст-нал: ----------------------
ВЕрвай си , че се е излекувал !!!
Просто лекуващият лекар на ARROGANT му е дал от същите хапчетата...

velikiat
на 21.02.2013 в 21:29:01 #13izotzadze
на 21.02.2013 в 21:13:26 #12днес Костов отряза тиквата на тиквата
izotzadze
на 21.02.2013 в 21:09:38 #11ДСБ - 2002 г Повтарям - 2002 г 24 идеи, които ще променят България І. ЗА НОВ ПАРЛАМЕНТ 1. Намаляване броя на народните представители. Слабостите на досегашната законодателна власт се преодоляват чрез намаляване на броя на депутатите и прехвърляне на част от правомощията на Народното събрание на Областните съвети. Намаляват се разходите на държавата за Народното събрание. 2. Премахване имунитета на народните представители. Депутатите се приравняват по наказателна отговорност с всеки български гражданин. 3. Министрите остават народни представители. Създава се парламентарна отговорност на министрите и се запазват преките им задължения към избирателите. 4. Определяне в Конституцията на избирателната система и избирателните райони. Създава се силна връзка между народните представители и техните избиратели и най-важното - силна лична отговорност за всеки народен представител. 5. Мажоритарни избори на част от народните представители и пропорционални за останалите. Народни представители стават само кандидати на партии или коалиции преминали бариерата от 4 % в пропорционалните избори. Премахва се възможността да има народни представители, избрани от неформални групировки и незаконни лобита. ІІ. ЗА УКРЕПВАНЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА ВЛАСТ 6. Гарантирана защита вота на избирателите. Вотът на избирателите се защитава като се приеме само процедурата на "положителен вот на недоверие". Правителството е защитено като самостоятелна власт от промените в Народното събрание. 7. Нова процедура за смяна на правителството и за разпускане на Народното събрание. Народното събрание зависи от способността си да излъчи Правителство - в случай на неспособност - се разпуска. В последния случай действащото правителство прави изборите. 8. Независимост на изпълнителната власт от Президента. Премахва се възможността за "служебно (всъщност президентско) правителство" при криза. 9. Правителството разрешава преминаването и пребиваването на съюзнически войски на територията на България. България се подготвя за членство в НАТО. ІІІ. ЗА ИСТИНСКА СЪДЕБНА РЕФОРМА 10. Излизане на Прокуратурата и следствените органи от съдебната власт. Гарантирана независимост на прокуратурата от политическо влияние. Съдебна власт става само съда. Изпълнителната власт поема повече отговорност за активното противодействие на престъпността. Прокуратурата и следствието работят в екип и носят отговорност за своите действия пред законодателната власт. 11. Ограничаване решенията на Прокуратурата със съдебен ефект. Съдът се утвърждава и укрепва като гаранция за равнопоставеност на всички граждански институции и за защита от посегателства върху основните права и свободи на гражданите. 12. Ограничаване имунитета на магистратите само за действията им в съда. Магистратите остават напълно защитени за дейността си в съда, но подлежат на същия контрол както всеки български гражданин. 13. Въвеждане на мандатност за магистратите - ръководители. След изтичане на всеки мандат той може да бъде продължен с нов, но след положителна атестация на магистрата. 14. Разумно ограничаване абсолютната несменяемост на магистратите. Премахва рисковете от корупция вътре в съдебната система, произтичащи от съчетаването на досегашния широк имунитет на магистратите с тяхната абсолютна несменяемост. 15. Въвеждане на двуинстанционно производство за някои категории граждански и наказателни дела. Опростяване и ускоряване на съдебното производство и насърчаване споразуменията между страните. ІV. ЗА РАЦИОНАЛНА ПРЕЗИДЕНТСКА ИНСТИТУЦИЯ 16. Президентът става Върховен главнокомандващ въоръжените сили само по време на война. Президентът не носи лична отговорност за съдбоносни решения за България. 17. Премахване на длъжността Вицепрезидент. Премахват се излишни държавни структури. V. ЗА СИЛНА МЕСТНА ВЛАСТ 18. Пряк избор на областни съвети Областта получава силна местна власт, излъчена от избирателите. Областните съвети се избират с мажоритарен и пропорционален вот на избирателите по модела на Народното събрание. Кметовете на общините са членове на областните съвети. Всяка община има най-малко още един мажоритарно избран свой представител. 19. Областните съвети определят местните данъци и такси. Областта придобива самостоятелност и право да води местна финансова политика съобразно практиката в Европейския съюз. Правото да се определят местни данъци и такси се отнема от Народното събрание, защото не е в състояние да определи различни данъци при различни условия в областите. 20. Гарантиране на независимостта на местната власт чрез разпределение на част от преките данъци за нея. Така се увеличава самостоятелността на регионите и тяхната грижа и отговорност за собственото им развитие. VІ. ЗА ПОВЕЧЕ ПРАВА И СВОБОДИ НА ГРАЖДАНИТЕ 21. Пресичане на всяка дискриминация. Вместо формално декларираните текстове срещу всякакъв вид дискриминация и недостатъчно ефективната защита на правата и свободите на гражданите се въвеждат текстове от практиката на страните членки на Европейския съюз. 22. Създаване институцията Обществен защитник. Институцията поема защитата на декларираните права и свободи на гражданите. 23. Предвиждане право на всеки гражданин да сезира Конституционния съд. Всеки гражданин получава право да се защити от нанесени му по законодателен път щети след регламентирана процедура. 24. Приравняване статута на българските граждани и гражданите на страните-членки на Европейския съюз. България се подготвя за членство в Европейския съюз и участие в неговите органи. Създава се равна на страните от Европейския съюз защита на правата и свободите на гражданите.
euro
на 21.02.2013 в 20:56:55 #10http://www.peticiq.com/v_podkrepa_na_boiko_borisov
izotzadze
на 21.02.2013 в 20:47:43 #9днес Костов отряза тиквата на тиквата
Мачкай, Ваньо! Да се готвят Доган и Станишев 
Съселъ
на 21.02.2013 в 20:38:03 #8Предлагам за служебен премиер Стела Богомилова
мeшyгa
на 21.02.2013 в 19:04:23 #7Vankata_820 | 21.02.2013 15:44 Абе, бунак, как ги реши тези мерки! Кой ти е крив, че си мрънкач и нищо не ти е по угода
Harvester
на 21.02.2013 в 16:26:00 #6Минувач | 21.02.2013 16:11 Можем да му пожелаем, да бъде по-диалогичен в своите контакти, особено с министрите. ---------------------------------------------- Бе и аз му го желая, ама като му знам начина на контактуване, като почнем от "феодалните старци" и стигнем до "глейте си работата", май е по-добре да си седи в кабинета и да оставя на медиите PR-ите си
Иначе след Костов е най-добрия икономист в България!
Harvester
на 21.02.2013 в 16:20:15 #5Лустрация е хубав термин и хваща дикиш от популистка уста в гладно ухо. Ама ние имаме партиен модел и винаги ще има ляво (в момента БКП), дясно (в момента СДС+ДСБ), етническа партия (в момента ДПС), националистическа партия (в момента Атака) и над 50 % лакатушещи се около дясното и центъра (в последните 10 години БББ, НДСВ и ГЕРБ), които гласуват според лидера на партията - ако може да е най-колоритен и малко луд, но задължително - перфектен оратор. Та изключвайки тези 50 %, останалите са твърди електорати и гласуват по-скоро за цвят (както е във футбола) с поколения напред. Дали ще е Костов, или внук му; дали ще е Доган или Местан;, дали ще е чукчата, или Лилов; Волен или Бинев... значение няма. Избирателите им ще подкрепят "отбора", а участниците в "отбора" ще се борят ЗА отбора. Лошото е, че в политиката трансфери от чужбина няма
Минувач
на 21.02.2013 в 16:11:43 #4Вчера предположих своя теза, която очевидно се възприема: С.Дянков ще бъде предложен за министър-председател на преходния кабинет. С.Дянков не е член на ГЕРБ, проявяваше забележителна самостоятелност, като отчасти слушаше само ББ. Считам, е като запознат с работата на сегашния МС, може да навлезе с летящ старт в новия кабинет. Можем да му пожелаем, да бъде по-диалогичен в своите контакти, особено с министрите.
rudy
на 21.02.2013 в 16:05:32 #3ванка ти ли искаш да се намърдаш а? какъв си? откъде да те знаем? който и да дойде трябва поне 2 месеца да е под лупа преди да му дадем и 1 лв от нашите данъци да изхарчи
izotzadze
на 21.02.2013 в 15:37:53 #2тиквата дойде като аслан и си отиде като насран Сега и на Плевнята му е на езика да каже: Най-добре Командира да дойде
griffin
на 21.02.2013 в 15:37:25 #1енергийната мафия във властта