0.14% от явяващите се на годишен технически преглед (ГТП) автомобили не успяват да го преминат. Процентът на временно допуснатите автомобили в момента е 1.4 при около 127 000 коли, преминали успешно преглед. Данните съобщи пред журналисти служебният транспортен министър Георги Гвоздейков, който се запозна на място с работата на новата система за контрол на ГТП пунктовете. Статистиката е за период от 2 седмици, считано от окончателното въвеждане на новата система на 22 юли. Временно са допуснати 1808 коли, а спрените са 181.

В предходните 2 седмици миналите ГТП автомоби били 139 251, 208 коли са пуснати временно със забележки за отстраняване на неизправности, а 32 са върнати заради непреодолими проблеми.

На прегледите временно се допускат автомобили с проблеми, които не представляват пряка опасност за движението по пътищата. Собствениците им имат 15-дневен срок за отстраняване на неизправностите, след което това трябва да се провери на нов преглед. Работна група подготвя мерки за увеличаване на срока за отстраняване на такива проблеми до 30 дни. По думите на Гвоздейков проблемите идват от некачествено гориво и лоша поддръжка на автомобила, която коства и повече пари за отстраняване на натрупаните с години проблеми за 15 или 30 дни. Той предлага и за автомобилите, които не покриват допустимите екологични норми, да се дава възможност за отстраняване на проблемите в определения срок, вместо да се спира от движение, както е сега.

Данните от измервателните уреди в пунктовете за ГТП вече се изпращат автоматично към системата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", все още по-популярна като ДАИ (Държавна автомобилна инспекция).

За новия начин на работа на пунктовете за технически прегледи той коментира: "Вече е игнориран човешкият фактор и е отнета възможността всеки един пункт да въвежда ръчно тези данни. Тези данни от всеки един уред се предават директно в системата, която пристига в "Автомобилна администрация". Нали се сещате, че 1000 и нещо си пункта предават едновременно информация и някой трябва специално да седи да манипулира информацията на някой си пункт, което е нелепо, меко казано."

Затварят пунктовете за годишни прегледи на колите без връзка със системата на ДАИ

Затварят пунктовете за годишни прегледи на колите без връзка със системата на ДАИ

Дейността на неизрядните пунктове се спира от понеделник

Той беше категоричен, че с новата система корупция няма как да има, като се подобряват контролът и управлението на качеството. По думите на Георги Гвоздейков също така няма как уредите в пунктовете да предават данни от друг автомобил, защото в тях има и видеонаблюдение в реално време.

"Вече има прецизност и много по-голяма сигурност при годишния технически преглед, а след определен период от време това ще подобри пътната безопасност и ще намали пътния травматизъм", посочи транспортният министър и обясни, че състоянието, на автомобилите е един от компонентите, които водят до пътнотранспортни произшествия.

Георги Гвоздейков: Накарахме пунктовете за ГТП да работят по-стриктно

Георги Гвоздейков: Накарахме пунктовете за ГТП да работят по-стриктно

Той увери също, че няма риск за модернизацията в жп транспорта