Социалната мярка за заетост на хората, ангажирани в обществения превоз на пътници в автобусния транспорт започва от 1-ви юли. Тя е за редовния и случайния превоз. Това заяви пред БНР министърът на транспорта Росен Желязков.
Мярката ще действа първоначално 6 месеца и предвижда да е в размер на 40% от минималната работна заплата с включени осигуровки, което е около 290 лева на човек. Тя е за около 27 хил. заети души, добави Желязков.
"На територията на България има около 1400 лицензирани превозвачи, така че помощта ще бъде запазване на заетост, насочена към самите предприятия". По думите на министъра, ако мярката се окаже успешна, ще се мисли за нейното модифициране и удължаване.
Автобусният превоз е най-засегнатият сектор от транспортния бранш от кризата, подчерта Желязков. Той изтъкна, че стоките са се движили и в период на стагнация. Предстои изчисление на щетите на годишна база.
Спадът в превоза на пътници в БДЖ е осезаем. Близо 4 пъти са спаднали собствените приходи на компанията. Държавата продължава подпомага със субсидии и финансови трансфери, уточни министърът.
Значително намаление има и при товарооборотите на пристанищата. "Най-важното е да се възстанови доверието във възможността на държавите да се справят на международно ниво с последиците от пандемията", коментира Желязков.
Следващата седмица България ще договаря с Румъния, Гърция и Сърбия условията, при които ще се организират пътуванията и преминаванията през граничните пунктове, съобщи още министърът на транспорта и уточни. Предстоят разговори на премиера Бойко Борисов с неговите колеги.
Относно авиокомпаниите, летищата и РВД, Желязков подчерта, че те работят в система и ако един от тези елементи страда, това се отразява и на другите. "Най-вече пострадаха авиокомпаниите, които изпълняват чартърни полети, превозващи предимно туристи. Затова е предвидено да се дотира от държавата всяка заета седалка в българско превозно чартърно средство с капацитет над 100 седящи места", каза Желязков.
Държавата няма да компенсира загуби и уточни, че това никоя държава не може да си го позволи. "Това ще промени много бизнес модели. Някои анализатори казват, че понятието лоукост вече няма да съществува заради необходимостта от приходи, които да гарантират оперативната работа на авиокомпаниите", каза министърът.
Авиоиндустрията ще се възстановява бавно и то организираните превози, особено чартърите. В този сегмент подпомагането трябва да бъде в посока привличането на туристи, допълни транспортният министър.
+++++
на 17.05.2020 в 14:32:40 #1Никога повече социализъм! Герб победа! На плаж в *** ходим, социализъм не щем! Кой не скача, не обича ***!