Саботирайки заседанията на регионалната комисия в Народното събрание през миналата седмица, ГЕРБ и ДПС са направили така, че след 30 септември да няма ремонти и поддръжка на регионалната пътна мрежа.

Това заявиха на брифинг в кулоарите на парламента членовете на ресорната комисия от "Продължаваме промяната" Настимир Ананиев, който е и председател на комисията, и Йордан Терзийски.

"След като обществените поръчки се забавиха изключително много и после бяха прекратени, сега ни поставят в много деликатната ситуация пътната поддръжка да бъде прекратена след 30 септември. С тази демонстрация на некомпетентност мисля, че се прикриват определени зависимости.

Направихме всичко възможно да удължим този срок, но за съжаление видяхме безотговорното поведение на ГЕРБ и ДПС, които бойкотират не само работата в Народното събрание, но и в комисии, където на експертно ниво трябва да решаваме проблеми. Политическите игри са едно, но когато става въпрос за пътната безопасност и живота и здравето на хората, не трябва да се правят компромиси", каза Терзийски.

Караджов: За провалените поръчки е виновен Петков
Обновена

Караджов: За провалените поръчки е виновен Петков

Караджов да освободи председателя на АПИ, иска Петков

"Имахме намерение да решим част от проблематиката, като предложихме в сряда да се разплатим с всички коректни фирми сега, веднага. Тъй като смятаме, че както бизнесът трябва да бъде коректен към държавата, така и държавата да бъде коректна към бизнеса. Входирахме предложение да удължим решението на Народното събрание, което приехме за април, свързано с разплащането за текущ ремонт и поддръжка.

Искахме да увеличим срока от септември до ноември - с два месеца, тъй като 30 септември се пада по средата на предстоящата предизборна кампания, когато няма да има парламент, а само служебен кабинет, който ще бъде с вързани ръце", добави на свой ред Настимир Ананиев.

И добави - "коректните фирми", които се определят въз основа на доклада на междуведомствената комисия, съставена от представители на финансовото и регионалното министерства, са били 21% от изпълнителите на обществени поръчки.

Към момента казусът е следният - според решението на Народното събрание от края на април, когато бяха платени 50% от дължимите към пътния сектор средства, срокът на анексите за удължаване на договорите е до 30 септември, когато няма да има работещ парламент, т.е. няма как да се работи законно по пътни ремонти след тази дата, докато следващ парламент не реши друго. Как в такъв случай може да се ремонтира все пак нещо? Оказва се, през аварийни ремонти и разплащания.

Властта иска нови поръчки за пътни ремонти, макар и с риск да са по-скъпи

Властта иска нови поръчки за пътни ремонти, макар и с риск да са по-скъпи

Настимир Ананиев: Има икономически процеси, които биха довели до по-високи цени

"Служебният кабинет се поставя в една много трудна ситуация за може би някакви аварийни плащания, като няма да бъде изчистен самият казус. Ще бъде поставен под напрежение следващия регионален министър", посочи председателят на регионалната комисия.

Ананиев отново обвини АПИ, че е прекратила новите обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка и обори думите на регионалния министър Гроздан Караджов, който преди дни обясни, че пътната агенция е направила това след 6 решения на Комисията за защита на конкуренцията, че условията по тези поръчки били единствено в полза на държавата.

"Има справка на ДАНС, където много ясно е казано. Имаме седем обществени поръчки, като само по две от тях има становища на КЗК, за третата не са изчакали такова решение. Мотивите, които каза министър Караджов тотално се разминават със справката на ДАНС. Там пише, че поръчките са върнати, защото няма срок за връщане на гаранция, няма срок за издаване на сертификати, което е много тежка корупционна практика."

Пътищарите спират протести, чакат разговори със служебния кабинет

Пътищарите спират протести, чакат разговори със служебния кабинет

Обвиняват Кирил Петков, Асен Василев, Андрей Цеков и Настимир Ананиев