Кирил Петков е виновен да няма нови поръчки за пътни ремонти, а не АПИ, както твърдят представителите на "Продължаваме промяната". Това заяви регионалният министър Гроздан Караджов в отговор на обвиненията на заместник-министъра на финансите Андрей Цеков от по-рано днес, че пътната агенция необяснимо в края на юни е прекратила обществените поръчки за нови изпълнители на пътни ремонти, като така поставила на риск пътната поддръжка за месеци напред.

"Това, което чухме днес повече от един жалък опит на Кирил Петков и компания да прехвърлят проблема от болната глава на здравата. Не АПИ отмени тези обществени поръчки за текущ ремонт и поддръжка. Те бяха отменени с 6 последователни решения на Комисията за защита на конкуренцията след обжалвания на конкурсната документация, тоест тези процедури въобще не са могли да стигнат нито до подаване на оферти, нито до избор на изпълнител. С какви мотиви КЗК отменя процедурите? Те са, че условията, които сме посочили, са изключително рестриктивни и в полза единствено и само на държавата. В случая сме защитили държавния интерес, което според КЗК е прекалено. Да защитаваш интереса на държавата и едновременно да помагаш на крадливите и мафиотски според Кирил Петков фирми, е невероятна инвенция в историята", каза Караджов.

И обвини конкретно министър-председателя Петков, че именно с негово настояване са били заложени тези, определени от КЗК за неприемливи, условия.

Строители с блокади отстояват правата си

Строители с блокади отстояват правата си

Близо 400 протестиращи се събраха пред парламента

"Как се стигна до тези рестриктивни условия, кой е виновен? Виновен е Кирил Петков. Точно с тези хора, които сега са до мен (шефовете на АПИ и ДНСК) бяхме в неговия кабинет, когато те настояваха да има максимални рестрикции. Ето го закономерния резултат от това министър-председателят да се меси непрекъснато в начина, по който се провеждат обществените поръчки на АПИ и въобще как се разходват парите на АПИ. Този нездрав интерес предполагам в скоро време ще придобие повече яснота защо министър-председателят контролира парите на АПИ и кой е кръга около него, който има интерес от този контрол."

Караджов отговори и на обвиненията защо поръчките са обявени чак през април, а не в началото на годината - изчаквало се да бъде гласуван бюджета, което стана факт в края на март, защото преди това не е имало яснота с какви средства ще разполага МРРБ, респективно АПИ.

Работодателите подкрепят протеста на пътностроителните фирми

Работодателите подкрепят протеста на пътностроителните фирми

Проблемите на един от ключовите за икономиката ни сектори не могат да бъдат пренебрегвани

Има реална опасност да няма пътна поддръжка след 30 септември, когато изтичат анексите към настоящите договори за текущ ремонт и поддръжка, ако парламентът не отмени този краен срок, приет с решението на депутатите от 20 април, сигнализира шефът на регионалното ведомство и подчерта, че за да се избегнат подобни казуси, той е предлагал договорите да бъдат удължени до намиране на нови изпълнители. Това обаче не се е случило заради изричното настояване на Кирил Петков.

"Продължаваме Промяната" са най-големите неможачи, които съм срещал през живота си. Когато някой некомпетентен и безотговорен се намеси в работата на експертите резултатът е нарушение на закона. Лъжат и обвиняват на едро, без да се съобразяват с нито един факт. Всъщност целта беше "онзи от отсрещната сграда да не може да плаща на пътните фирми"., остър бе регионалният министър. И посочи - още през април Кирил Петков е очаквал да не се задържи на власт, като затова настоявал 30 септември да бъде сложен като краен срок по анексите на договорите.

Абсолютно незаконна е и заповедта на Петков АПИ да не може да плаща суми над 900 хиляди лева без изричното разрешение на Министерски съвет, заяви Гроздан Караджов, който в момента обжалва мярката. Въпреки това до момента били платени около 100-200 милиона лева по 6 договора след като правителството е разрешило, но пак на "крадливи фирми" според думите на правителствения ръководител.

"Точно с такива витиевати обяснения - "ние спряхме, те искаха да харчат", бяха спрени всички големи инфраструктурни обекти в България. С такова отровно политическо говорене в публичната среда на министър-председателя са спрени всички магистрали. По "Хемус" не се работи, "Видин-Ботевград" не се работи, чувате за "Русе-Велико Търново как се говори, по Кресна (АМ "Струма") няма да се работи", заяви още министърът.

"Всички тези решения съм съгласувал многократно с министър-председателя и министъра на финансите. Да бягаш и да прехвърляш вината за собствените си грешки върху някой друг, в случая към АПИ, е абсолютно недостойно. Ако не можеш да поемеш елементарна отговорност за собствените си решения, то какво можеш изобщо да правиш. Каква отговорност за управление на каквото и да било можеш да носиш, още по-малко за управлението на държавата", не спести още критики към Петков той.

Караджов съзря и задкулисни интереси зад действията на ПП, като призова медиите да проверят биографиите на членовете на междуведомствената комисия, която имаше задача да провери за нарушения по договорите.

Същевременно, преди Гроздан Караджов да се произнесе, премиерът в оставка Кирил Петков написа във фейсбук, че според него, действията на МРРБ и агенция "Пътна инфраструктура" от тази седмица са показателни, че на България е нужно ново антикорупционно мнозинство.

С прекратяването на новите, прозрачни обществени поръчки, АПИ възпрепятства пътната поддръжка в държавата в следващите 6-7 месеца и поставя в риск здравето и живота на гражданите. Това не трябва да се допуска, категоричен е Петков. Той поясни, че очаква народните представители спешно да обсъдят проблема в регионалната комисия и да излязат със законосъобразно решение, което да гарантира, че българските пътища ще се поддържат без пропуск, включително през зимния сезон. Петков призова и прокуратурата да се задейства.

В заключение, той настоя Караджов да освободи председателя на АПИ.