Концесиите са инструментът, който ще даде нов тласък на модернизацията на инфраструктурата. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, цитиран от БТА.
Той участва в кръгла маса на тема "Перспективи, предизвикателства и визия за развитие на строителния сектор". Събитието е организирано от Камарата на строителите в България и в. "Строител". В срещата взеха участие още екоминистърът Манол Генов, представители на централата власт и общините, на строителния бранш, неправителствения сектор и други.
Според министър Караджов страната ни не може да си позволи да губи време. Влизаме в еврозоната, където са най-разумните и най-богатите страни. Ако искаме да се наредим сред тях, трябва да действаме разумно, и то сега, смята той.
По думите му освен с използване на еврофондовете, ускоряване на развитието на ключови инфраструктурни обекти може да се постигне чрез механизмите на концесията. Транспортният министър изтъкна, че това е инструмент, който Европейската комисия поощрява. Според него когато публичните средства са ограничени, трябва да привлечем частния капитал. Караджов посочи, че това е пътят да изградим магистрали, тунели, жп линии и водни съоръжения с темповете, от които България има нужда.
Транспортният министър поясни, че в актуализирания план за концесиите са включени редица нови стратегически обекти - автомагистралите "Рила" и "Черно море", бързите жп връзки през Стара планина (Столник-Мездра, Троян-Христо Даново и Дъбово-Горна Оряховица), както и няколко помпени електроцентрали (ПАВЕЦ "Доспат", "Равногор" и "Батак"). По думите му не можем да позволим една естествена географска бариера като Стара планина да продължава да бъде икономическа и социална преграда пред развитието на България като модерна европейска държава. Трябва да осигурим свързаност чрез модерна инфраструктура, която да даде възможност за свободно преминаване на пътници и товари, добави той.
Караджов заяви, че строителният бранш има ключова роля в процеса на реализиране на големите инфраструктурни проекти. Според него българските фирми са способността на държавата да реализира големи инфраструктурни проекти. Именно чрез българския бранш и чрез концесиите ще осигурим бъдещото развитие на страната, каза още той.
shtimpo
на 16.09.2025 в 14:42:34 #2“публичните средства са ограничени” Защо са ограничени, селски? Нима гражданинът български не си плаща данъците както се очаква от него? Същия НЕ определя как да бъдат похарчени
Тъз работа я вършат шайка бандити обитаващи свърталището кой знае защо наречено “народно” събрание.
Тоест…пари има (постъпления в бюджета има всяка година, недей да спориш); вие, които решавате къде / колко да бъдат разходени НЕ заделихте за ЖП и т.н. транспорт, но изводЪ, който ти правиш е “пари няма”
shtimpo
на 16.09.2025 в 13:54:53 #1“Концесиите са инструментът, който ще даде нов тласък на модернизацията на инфраструктурата.“ = “От държавата - която и партия да е начело - и чеп за зеле не става”