„В момента улицата иска този кабинет да падне и да не идва друг".
Това заяви депутатът Любен Дилов син по време на дискусия на тема „Може ли да се направи паралел между протестите и събитията от 1997 г." в ефира на „Нова телевизия".
Любен Дилов син изрази мнение, че е възможно да се достигне до напрежението от 1997 г., защото според него за България тя е неизживяна и събитията са сходни с днешните.
Според бившия главен секретар на МВР и член на ВС на БСП Цвятко Цветков обаче тогава обстановката е била много по-сложна.
„Дали диоптрите на политическото късогледството не се увеличават? 20 години партиите се мъчат да се борят, да живеят и България страда от липса на национален консенсус", коментира Цвятко Цветков.
„Партиите ще омръзнат на хората. България се нуждае от еволюция от горе надолу. Трябва хората да наложат мислене на партиите за проблемите, а не срещу тях", категорично заяви Цветков.
По думите на бившия главен секретар на МВР България се изправя срещу проблеми, които не са само български и всеки казва „аз съм срещу", а никой - „аз съм за".
„Ние не можем да се сърдим на хората, че не излизат с програма. Те искат просто да кажат, че им е гадно, студено, не им се обръща внимание и т.н.", смята Любен Дилов син.
Според него България в момента се нуждае от активна психотерапия, а всеки говори само за политика.
Петър Корумбашев пък заяви, че след всяка криза опозицията казва: „Мерките ви не са добри, искаме оставки".
По думите на Любен Дилов син е много важно дали този гняв, който ще избухне в следващите дни и до колко тази социална енергия може да се използва за нещо добро.
„Ние не можем да се сърдим на хората, че не излизат с програма. Те искат просто да кажат, че им е гадно, студено, не им се обръща внимание".
Любен Дилов син
Той изтъкна, че хората са разочаровани от партиите, но отдавна не са били очаровани от тях.
„Правителството е зле, появяват се мутри и бизнесмени. Само се сменя един елит с друг, без да сме сигурни, че той е по-добър", коментира Любен Дилов син.
Цвятко Цветков от своя страна заяви, че в предстоящите протести вижда смисъл само в две посоки - ако се проведат така, че да обединяват за нещо, а не да разединяват обществото.
Като втори положителен вариант Цветков посочи ситуация, в която протестите да принудят партиите да мислят общо за всички проблеми, а не поотделно т.е. да не мислят само как да спечелят по 1-2 гласа повече и да привлекат по 1-2 депутата към партията си.
„Това, че една партия пада от властта, в Гърция например, не означава, че опозицията се качва на власт", посочи Петър Корумбашев.
Той посочи, че политиците трябва да са наясно, че има теми, по които няма нужда да се спори и по тях е постигнат консенсус, както и че има теми, които колкото и да бъдат обсъждани, консенсус по тях няма да бъде постигнат. За това трябва все пак да има някакви национални приоритети, смята още Корумбашев.
Като основен проблем в обществото Любен Дилов син посочи това, че няма добри диагностици във властта, които да предложат лечение на хората.
Той обясни, че хората не са лекарство, а самата болка и най-тежкото за тях е, че нямат лична перспектива.
„Войната на думите не винаги е война на мислите", категоричен беше от своя страна бившият главен секретар на МВР.
Според Цветков в България има и политици, които мислят. Много фактори се намесват така, че бламират реални и мъдри политически идеи.
Цветков допусна възможността тези протести да прераснат в нещо лошо, ако някои политически сили се опитат да насочат нещата към разделение на обществото.
Декември 1996 г. - февруари 1997 г.:
В периода януари - началото на февруари, 1997 г. България изпада в дълбока политическа и финансова криза.
Големите градове са обхванати от протести, блокирани са пътища и улици, страната изпада в хаос. В началото на февруари България е изправена пред хиперинфлация. Унищожени са спестяванията на огромното мнозинство от българите, но са стопени дълговете на т. нар. кредитни милионери, взели пари от банките, без да имат намерение да ги връщат.
Политическите сили подписват споразумение за провеждане на предсрочни парламентарни избори през април 1997 г. и за запазване на социалния мир.
На 12 февруари 1997 г. президентът Петър Стоянов назначава служебно правителство, оглавено от кмета на София Стефан Софиянски, разпуска XXXVII Народно събрание и обявява предсрочни парламентарни избори на 19 април същата година.
MIKIMAX
на 13.01.2009 в 22:08:48 #79"Да обединяват" с кого? Пак с любимата партия? Пад под нейните бойки, червени знамена ли, а? Отново исконните за комунистите залъгалки и словоблъсканици....Нищо ново не научиха в новата история. Не разбраха дори, че младежта днес вече не се хваща на евтините им трикове. В ерата на глабалната мрежа това не върви вече. Ама някои, които гледат на компютъра като на по-особен телевизор, още не са разбрали това...

STORGE
на 13.01.2009 в 16:18:25 #78Любен Дилов син е инфантил. Той не случайно е натикан по непригодност в НС, за да мъти демокрацията в България, но в скоро време съдбата ще му изиграе лоша шега. Комунетета ще го ритнат в надпреварата в кандидат листите за следващото НС и Дилов ще увисне като ледена шушулка във въздуха. Дилов е фантазьор като баща му който пишеше глупости и ги публикуваше като комунистическа фатастика!
Малки Течко
на 13.01.2009 в 14:26:43 #77ти кой, то е очеВАДНО
Krastio
на 13.01.2009 в 13:43:51 #76И аз искам тоя триумвират да си ходи, но както винаги някой ще узурпитра протеста, за да извлече политически дивиденти. Утре ще видим какво ще да е това чудо?
измити ръце
на 13.01.2009 в 13:21:37 #75"По това време в партията се роди идеята бъдещата приватизация да се прави от червените директори на фирми, нещо, което впоследствие се реализира от Иван Костов от името на СДС", заяви още ексминистър-председателят. ' NO COMMENT !
Карина
на 13.01.2009 в 13:13:17 #74постъпката на Виденов сега е достойна, не така беше когато беше министър-председател. Все още помним наглостта им тогава така, че ако се опитва нова история да ни представя няма, как да мине.
Станчев
на 13.01.2009 в 13:08:55 #73преди студентите да нахлуят в парламента ============================ Студентите са лигльовци ( в по-голямата си част)
Тези, от които се очаква утре да свършат работата са футболните агитки, както беше през 97-ма 
Карина
на 13.01.2009 в 13:08:15 #72Волен няма да управлява така, че напразно се силите. Пикът му мина, предстои свиване в минимални рамки, после смяна с някой друг подобен
Естествен ход на популизма.
boris
на 13.01.2009 в 13:07:35 #71apropos -------------------- Батка, аре мани са с тоя Сидеров бе! Сидеров, та Сидеров. Сидеров не е на власт, и следователно този протест няма грам общо с него. Протеста е срещу управляващите -бивши и настоящи, тоест съвсем други хора. В тази статия май се събраха, кой каквото го влече.
измити ръце
на 13.01.2009 в 13:06:41 #70' Правителството на Сергей Станишев реализира политиката на ръководството на БСП след 1997 г. и не може да се оправдава с НДСВ и ДПС. Огромното мнозинство от членовете на партията не са доволни от крайния резултат и аз съм един от тях, затова вече не съм в БСП. Това призна бившият премиер Жан Виденов в Благоевград на среща с младежкото крило на социалистите ЕКИП, съобщава в репортаж за сбирката в. "Струма". Най-голям интерес към Виденов имаше по въпроса с кризата през 1996-1997 г., която доведе до свалянето му от власт. Той обясни, че до голяма степен кризата била заложена още от времето на управлението на Андрей Луканов и от прилагането на финансовата система на плаващия лев. Това било и основната причина за последвалия фалит на банките. Немалка вина за случилото се в България тогава носела и световната общност, защото на страната били наложени непосилни условия за връщане на заеми, без да получаваме в същото време каквато и да е финансова подкрепа, обясни Виденов. Според него, Русия, чийто президент по това време беше Борис Елцин, не е помогнала на региона, защото се занимавала с "полагане на начално натрупване на капитала, родило по-късно олигарсите". Във вътрешнополитически план за кризата през 1996 г. според бившия премиер допринесли и двете лобита в БСП, които се борели за икономическо влияние в страната. "По това време в партията се роди идеята бъдещата приватизация да се прави от червените директори на фирми, нещо, което впоследствие се реализира от Иван Костов от името на СДС", заяви още ексминистър-председателят. '
PolkovnikStoyanov
на 13.01.2009 в 13:04:20 #69Вижте постъпката на Виденов, сега ако Станишев е мъж и има достойнство, ще го последва - и то преди студентите да нахлуят в парламента..
измити ръце
на 13.01.2009 в 13:02:06 #68протестите имат смисъл, ако не бъдат яхнати от 'ветераните' !
измити ръце
на 13.01.2009 в 12:58:54 #67апропос, не каза дали наистина си от женски род ?
PolkovnikStoyanov
на 13.01.2009 в 12:51:19 #66МРЕТЕ БОКЛУЦИ!!!!!!!!!!!!! УТРЕ ЩЕ ПЛАЩАТЕ СМЕТКАТА!!! ЕТО КАК СЕ ОРГАНИЗИРАТ ДЕЦАТА НИ, ДОКАТО НИЕ ДРЕМЕМ ЗИМЕН СЪН - Здравей, пиян народ. Пак ли искаш някои да те води за носа, искаш винаги да има някои, които да опере пешкира и той да е виновен. Ти никога нямаш вина за това, което ти се случва и чак когато не можеш да понасяш нещо се сещаш, че силата е в теб и ставаш за съжаление жертва. Ако искаш нещо да направиш, поне го направи с финес, не на работното си място или скрит в кенефа на ежедневието си. Покажи си позицията гордо и с увереност. Благодарря ти, че все пак се опитваш! Успех ти желая в пробуждането..
Arhangel
на 13.01.2009 в 12:49:48 #65Тез комунисти какво сте ги укиприли на видно место като къдънски долни гащи хвърлени на кара челйя.На тез двамата заедно да им сабереш мозъка не струва колкото на едно канарче!

Малки Течко
на 13.01.2009 в 12:44:37 #64apropos Регистриран на: 25.04.2008, 16:13 ще да е някое ДПС мекеренце

Станчев
на 13.01.2009 в 12:44:28 #63Къде е проблема, че Волен иска да учи Теология
А това, че в изпитващата комисия е член на "Атака" не виждам нищо лошо.
Ти какво предлагаш, да докарат чак от Софията някой изпитващ ли
Ако искаш подай контестация и поискай да насрочат нова дата, с нова комисия, която да "изпита" Волен, ако смяташ, че това е смъртен грях на лидера на Атака
Мисълта ми е, че на Волен се дебне всяка грешка и се вади като обществено достояние, а другите "престъпници" си стоят мирни и кротки
Така ли е

godin
на 13.01.2009 в 12:32:35 #62Какво дъвчете, Сидеров ли? Кажете само вярно ли е, че ДПС е финансирала Атака. Всичко ще стане ясно после. ПП Също ако финансирането не е оттам, а е от което и да е свързано с БСП място.
Станчев
на 13.01.2009 в 12:25:22 #61Апропос. Не ми разказвай тука приказки от 1001 нощ.Просто спри с компроматите. Доказах ти, че не си прав - ако искаш направи си справка в сайта на БТВ - отдел Видео Архиви - дата 13-ти януари 2009г.
Без име. Някъде да съм споменал, че е алтернатива. Вече ти обясних в предишния си пост - мразя долните и гнусни компромати, които някои хора хвърлят.
godin
на 13.01.2009 в 12:16:51 #60""Трябва хората да наложат мислене на партиите за проблемите, а не срещу тях", категорично заяви Цветков. " Туй става с павета, Цвятко