Намерението на българското правителство да закупи още осем нови самолета Ф-16 трябва да бъде добре обмислено, каза пред БНР новият командир на Военновъздушните сили (ВВС) генерал-майор Димитър Петров.
"Позицията на Мечо Пух, колкото повече, толкова повече - при такива сериозни неща като авиационната и бойна авиация, не винаги дава добър резултат", категоричен е ген. Петров.
Той се мотивира, че подобно решение поставя въпроси, свързани с обучението на летателния състав и новите съоръжения. Подобно предложение води след себе си въпроси за това къде ще бъдат съхранявани допълнителните машини и кой ще лети на тях.
Сега започва изграждането на инфраструктурата за вече платените машини. Трябва да се мисли и за обучението на летателния състав, който и към момента не е достатъчен, заяви командващият ВВС.
"Ако станат самолетите Ф-16, ще трябва да се вземат повече летци - къде ще се обучават. Не можем да ги обучаваме в България, защото към момента ние нямаме подготвен инструкторски състав български", каза ген. Петров.
Той поясни, че предложението за купуването на 16, а не на осем машини, не е от вчера. Но в последните седмици "Локхийд Мартин" предложи вариант новите осем самолета да дойдат с вече платените осем, ако поръчката за тях бъде направена в рамките на година.
Премиерът Бойко Борисов обяви, че България е изпратила запитване към фирмата, а по време на срещите си с българския военен министър Красимир Каракачанов от компанията дали заявка за "продължаване на сътрудничеството".
58eng
на 19.10.2020 в 21:28:30 #13Иска ли се или не ,но ние сме в НАТО. ЩЕ НИ ТРЯБВАТ западни самолети и F16 е най-доброто решение.Не се готвим да воюваме с никого. А осигуряването не е лесна работа. Така ,че кротко!
null
на 18.10.2020 в 23:28:47 #12Проблемът е, че се решават демонстративно похарчванията на пари без те да имат реален ефект: - създаването за кой ли път на училището, без реално нищо да се промени за възпитаниците му. - заплати и битови условия за персонала, както написах в предишния си отговор. - купуването на техника, за която ще се инвестират пари, но няма достатъчно оборудване - например има наземна техника за обслужване на самолети само за една база. Което означава, че не могат да оперират от (например) Балчик или Безмер, както това могат формално да правят сегашните. "Уточнявам" (любимата дума на Нюза), че наземната техника за НАТОвските машини е различна от съветската (която е обща за ВСИЧКИ съветски машини), въпреки, че в авиацията напреженията и честотите на захранването са стандартни независимо от държавата. - не са осигурени достатъчно резервни части и консумативи, с цел да се намали пакетната цена (същата причина като горното). - няма достатъчно реални и учебни боеприпаси (ракети, бомби, вкл. управляеми такива) със същата цел - да изглежда по-евтино. Реално ракетите на 1 самолет се броят на пръстите на едната ръка, което е смешно. - намален беше и броят на прицелните системи за насочване на боеприпасите, вкл. нашлемните системи за ракетите въздух-въздух - пак за да е по-евтино. Мога да продължа. Можеш и сам да потърсиш подписаните меморандуми и договори и да прочетеш конкретно отрязани/оставащи бройки. Както ген-майор Петров каза - след получаването на техниката ще са нужни 2-3 години (по предварителна оценка), докато 16ките поемат напълно защитата на въздушние ни граници. През това време ще продължим да разчитаме на руснаците за ремонт и резервни части. Ако не е станало ясно: ДА, 16ките са стъпка в правилната посока, но просто да ги купим не е достатъчно. И въпреки привидния огромен харч докато другите проблеми не се решат - твоето искане не е осъществимо, и затова са виновни политиците, а не Радев или Петров. Те са длъжни да кажат каквото виждат, защото под и зад тях има хора, които разчитат тези проблеми да станат публични - не само ти се интересуваш да си защитен.
boris
на 18.10.2020 в 19:58:52 #11Причината да "празнодумствам" е, че пак не разбирам какъв е проблема. За да имат НА КАКВО да летят бъдещите рицари на България - тази техника трябва да се закупи, защото България е малка страна и не може да си ги произвежда сами. Няма по-безумна философия от максимата - Нищо не може да се направи, защото нищо не е направено до сега.. Все от някъде трябва да се почне. Още повече, че в обществото нищо не става ако няма натиск да стане. Ако има самолети за милиони на които няма кой да лети-има натиск - които и да е на власт да реши този проблем.. Това не е политика. Аз съм гражданин на България и естествено искам страната ми да е максимално защитена
null
на 18.10.2020 в 15:45:30 #10Не празнодумствай. Обучението на всеки такъв кадър е дълъг и скъп процес. От изказванията на командира става ясно, че след първите 4 още 8 пилоти ще бъдат изпратени на курсове за обучение в САЩ СЛЕД КАТО СА ИЗКАРАЛИ 4 ГОДИНИ В ТУКАШНОТО УЧИЛИЩЕ и имат опит в летателна работа. Мотивация няма, защото няма НА КАКВО да се лети, и тук се завърта порочният кръг: и да си купим техника - на нея няма кой да лети, а няма защото в момента няма летяща такава. Започваме от учебните машини. Преди години имаше сделка с чехите да подновят 12 реактивни учебни самолета. След петия - при повторния си възход през 2014та - ББ наложи мораториум върху плащанията. Някакси излезе и шестия. Тези 6 броя вече 7 години се използват от инструктори, курсанти и редови летци за трупане на часове. Заплатите, или по-скоро условията на живот и работа не са за подценяване като фактор. Курсантите носят униформи, произведени преди да са родени и живеят в сгради, които също от толкова време не са ремонтирани. Като минатна реална служба носят дрехи и обувки от една и съща фирма, с ниско качество, купени основно за своя сметка. Престижът как няма да е нисък след като ББ постоянно говори за разоръжаване, за "шофьори" на самолети, за "скъпи играчки" които ТОЙ купувал и т.н.? Да не говорим за техниците и т.н., които пък винаги са на заден план, а без тях съвсем нищо няма да се случва. И пак има луди, които тръгват по тоя път.
boris
на 18.10.2020 в 13:13:36 #9В самото изказване на този генерал се споменава, че пилоти могат да се обучават и в чужбина. Тогава какъв е проблема? Нямало кандидати.. Ми няма кандидати защото работа в армията е нисколатена и не е престижна. Този проблем няма да се оправи от самосебеси. Трябват инвестиции в тая армия, та военните да не се чувстват като пиле в калчища борейки се да подкарат техника от преди петдесет години. И сега имаме възможност именно това да направим.
null
на 17.10.2020 в 20:17:38 #8karamizernikov, училището е на същия хал, както когато беше филиал на "НВУ" във Велико Търново. отделиха го, за да папат повече пари и една патерица на управляващите да стане ректум. опа, ректор. обявиха прием 14 човека, ама не се намериха кандидати и са приели 10, с това наясно ли си, kyхавел? @boris висшият офицерски съства не обучава, тяхната работа е да подготвят стратегия и да кажат какво да се купи. обучава се в училището, както писах - кандидатите не са достатъчно, нито условията са на ниво, нито има достатъчно летателна практика.
boris
на 17.10.2020 в 18:33:22 #7До сега генералите реваха, че нямат модерна техника - сега ревът, че им идвала много... Нямало обучени пилоти.. Ми обучете ги бе!? Нали това ви е работата на висшия офицерски състав. Генерали пък хленчат като стари баби.
58eng
на 14.10.2020 в 18:18:56 #6Има и друг поглед: като няма пилоти,защо ни е шеф на ВВС,особено този? Наско,Турция е противник на РФ,разбирам защо си загрижен
karamazov
на 14.10.2020 в 09:03:52 #5Наско, На тебе винаги трябва да ти се напомня колко си прост! Живееш още във времето на Варшавския договор, когато Турция, като член на НАТО ни беше основен противник.Днес ние сме съюзници в НАТО.Светът е съвсем друг, глупако! Като членове на НАТО за нас основният противник (военно) е Русия, а не съюзникът ни Турция! А на нулата ще трябва да му е ясно, че не случайно беше възстановено обучението в Долна Митрополия.Когато имаш машини, а не ти достигат кадри,, ще си подбереш и обучиш.Но те няма да са по руската метода и стандарт, а по американските стандарти.Затова го стяга чепикът генерала от ВВС.Сам той не е на ясно с тези стандарти като руски възпитаник.Затова хленчи!
null
на 12.10.2020 в 16:27:34 #4Ботове посредствени! За да има смисъл да се купуват самолети И ДРОНОВЕ - трябва да има кой да ги управлява, а такива хора НЯМА. Изисква се време за подготовката на нови такива, а кандидати няма, защото няма мотивирани хора да живеят в ужасни условия 5 години и да гледат как някой друг лети вместо тях, или да не може да поправи нещо, защото не знае как (понеже някой пази наръчника в заключената метална каса), няма части или не му е позволено по условията на договора. Отсъства стройна система за доставки на резервни части от производителя. Идеята е, че всяка техника иска хора, поддръжка и консумативи: - гориво, - смазочни материали (скъпи и специални, които не се заменят с наливно масло от нечий гараж!), - уплътнения, - експлозивни болтове, - спирачни парашути, - много други, които на далеч по-ниски цени РБ не може да осигури и в момента за вече архаичните си самолети. В момента МО продължава да обявява провалящи се кОнкурси, които прекратява, после в края на годината си раздават премии от "икономии", докато се назначават повече генерали отколкото лейтенанти! Дори да купим още 120 Ф-16 те ще престояват на земята поради горното, разбра ли, тъnako с укулелето от първия пост?
jorro-veliki
на 12.10.2020 в 14:59:48 #3Не самолети а дронове купувайте! Бъдещето е в дроновете, хем са по малки, хем по маневрени, хем по трудно се уцелват, по ефективни са и са супер евтини в сравнение със самолетите.
58eng
на 12.10.2020 в 13:06:18 #2Ами мисли бе ген. Петров,за това ти плащат!
komsomoletz
на 12.10.2020 в 12:23:09 #1Kakvo iska новият командир на Военновъздушните сили (ВВС) генерал-майор Димитър Петров? Da kupim MIG eller SU? Lesno e da se kritikuva no ako imash drugo vizjdane, predstavi go,i podkrepi s s empirik(fakta) Togava e po-lesmo da мотивираш za drygi pokupki.