Министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков постави пред депутатите въпроса с гаранцията за строителството на магистрала "Хемус". Той отговаря на въпроси на народните представители до какъв етап е строителството на основните пътни обекти в страната по време на управлението на служебното правителство.
За магистрала "Хемус" - към 18 октомври строежът от 420 км. са изградени 191 км. Строят се 1 лот (60%), 2 лот (20%,) 3 лот (47%). Целта е строежът до Плевен да е готов 2024-2025 г. При 4 и 5 лот е достигнат участък с незаконно строителство, но имат ПУП. 6-ти лот е на финална фаза на отчуждаване и разплащания.
Министър Шишков обясни, че относно строителя фирма "Автомагистрали" има проблем с начина на възлагането на инхаус поръчката, тъй като гаранцията за изпълнението на строителството остава в държавата. "Плаща се на "Автомагистрали", т.е. - на частни фирми, а гаранцията остава в държавата", уточни той.
МРРБ иска възможност строителството да се продължи и по законов начин да не се загубят парите, за да може държавата да има гаранции.
За магистрала "Струма" - в момента е завършен ОВОС с цел мерки за опазване на околната среда.
МРРБ работи кога да има избор на трасе, да се стартира процесът до май 2023 г. да се издаде разрешение за строеж за малка част на трасето. "Проблемът със завършването на магистрала "Струма" и реализацията на този коридор е важно, трябва да се разработи и депутатите да го разработят, включително тунела под Петрохан", поиска Шишков.
За трансевропейски коридор 4 - строи се Макреш - Бяла, Бяла - Руженци е 190 км, при Мездра - между Видин и Макреш има забавяне, предстои възобновяване, между Мездра - Ботевград - 24 км, при Руженци - Монтана текат устройствени процедури до май 2023 г, а до края на годината ще приключи документацията за отчуждаване.
За магистрала "Черно море". На 26 октомври АПИ сключва договор за разширен идеен проект за пълни геоложки проучвания. Магистралата е на етап: ПУП за пътя около село Слънчево, като се предвижда да има ход на Варна в началото на магистрала "Хемус" и до магистрала "Тракия" с връзка около Ветрен. Завърши първият етап на разработването, като има три варианта. Предстоят консултации с "Басейнова дирекция", след това се предвижда ОВОС.
За магистрала "Европа" - в момента е започнало отчуждаване и изграждане на ПУП при Сливница. Магистралата, започната през 2014 г., нямаше ПУП до преди два месеца, отсече Иван Шишков.
Министърът бе в парламента по искане на БСП, като Борислав Гуцанов коментира, че основата на питанията е, че от строежа на магистрали "са най-големите кражби в страната ни".
shtimpo
на 13.12.2022 в 13:52:28 #1“от строежа на магистрали "са най-големите кражби в страната ни" Къде са осъдените тогава? Сещате се, че има злоупотреби само преди избори.