Неуважението и неразбирането, което Бойко Борисов проявява към труда на археолозите, е просто опит да скрие поредното закононарушение на управляващите.

Това заяви лидерът на БСП Сергей Станишев по повод вчерашните коментари на министър-председателя.

Няма защо правителството да се сърди на едно съсловие заради собствената си некадърност и неспособност да планира елементарни действия, за да не спира строителството на магистрала „Струма", добавя червеният лидер.

По думите му случаят е поредното доказателство, че ГЕРБ си въобразява, че законите не важат за тях, а могат да управляват със заповеди и чрез натиск.

Станишев определи като пълни глупости съветите на Бойко Борисов към археолозите да работят през зимата на калорифери.

Лидерът на БСП напомни общоизвестния факт, че при ниски температури не може да се извършват археологически проучвания, защото почвите са замръзнали и не се поддават на прецизна обработка, каквато е абсолютно задължителна за археолозите.

Сезоните не са на подчинение на Министерски съвет. Сега се оказва, че на Борисов и зимата му пречи, отбеляза още Станишев.

Според него проблемът идва от липсата на нормално планиране на археологическите проучвания по трасетата за пътища. Той изтъкна, че още през 2009г. Археологическият музей на БАН дава в АПИ списък на всички налични археологически обекти по трасето на всички лотове на АМ "Струма." Въпреки това обаче чак до есента на 2011г. не са предприети действия за възлагане на археологически проучвания.

Лидерът на БСП обърна внимание и че при старта на строителството на Лот 1 на АМ "Струма" през октомври миналата година се оказва, че участък от трасето е изместен с 300 - 400 м и новото трасе засяга голямо селище от I-IV век. За това обстоятелство АПИ не е информирала по надлежния ред археолозите и фактически са нарушени действащи закони за културно-историческото наследство.

Станишев отбеляза, че подобен проблем има и с участъка от АМ "Хемус" между Шумен и Белокопитово. Там строителството стартира през юли 2011г. без строително разрешение и без археологически проучвания, които и към момента не са възложени от Агенция „Пътна инфрастуктура."