Правителството предложи на Народното събрание да приеме промени в Закона за гражданското въздухоплаване, с които Авиоотряд 28 да премине от Министерски съвет към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Съгласно чл. 8, ал. 1 от Закона за гражданското въздухоплаване, транспортният министър ръководи и контролира гражданското въздухоплаване и гражданските въздухоплавателни средства и съоръжения на територията на България.
Натрупаният през годините опит от експертите в системата на министерството (основно Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация"), предполага специфичен подход към проблемите на Авиоотряд 28 и при администрирането на неговата дейност, се казва в съобщение от правителствената пресслужба.
МТИТС продължава да има правата и задълженията на лизингополучател по договора за доставка на правителствения самолет. Едновременно с това, оператор на въздухоплавателното средство е Авиоотряд 28, което е свързано с възможни проблеми по упражняването на правата и изпълнението на задълженията по договора за лизинг.
Когато Авиоотряд 28 е към министъра на транспорта, страната по договора за лизинг - МТИТС, ще може много по-добре да следи как се упражняват те. От Транспортното министерство подписват и застраховките на самолета.
Няколко часа, след като беше одобрено предложението на министър-председателя Пламен Орешарски Авиоотрядът да премине към МТИТС, транспортният министър Данаил Папазов направи изявление пред медиите.
Оказа се, че той „не е много щастлив" от факта, че Авиоотряд 28 минава под шапката на неговото ведомство.
„Аз не съм толкова щастлив, че Авиоотряд 28 идва при нас, но щом се налага ще направим така, че той да се използва единствено за допустими от закона дестинации и поводи", заяви Папазов и обясни:
„Авиоотряд 28 стана една тежка тема за коментиране, в която аз не искам да влизам в детайли. Обещавам обаче, че отговорността на тези, които ще правят следващите стъпки при ползването на летателните полети на Авиоотряд 28 ще е голяма и аз ще бъда изключително внимателен."
Той обеща, че ще го ползват по предназначение и че ще се опитат да ограничат полетите с телета. Обещана беше и ясна и прозрачна отчетност.
Припомняме, вчера в комисията, която разследва полетите на Авиоотряд 28, стана ясно, че бившият министър-председател е използвал правителствения превоз, за да отиде до село Добридол и да получи телето Бойка като подарък от животновъда Димитър Зоров.
В рамките на тази седмица Министерство на транспорта ще търси и допълнителни 84 милиона евро за дофинансиране на вече започнати транспортни проекти.
Министър Папазов посочи, че на днешното заседание е взето решение за прехвърляне на средства от приоритетна ос 2 - Пътищата към приоритетна ос 1 - Железопътния транспорт, като става въпрос за 20 милиона лева.
Средствата най-вероятно ще бъдат набавени чрез заем от Европейската инвестиционна банка.
nonayan
на 10.07.2013 в 17:24:27 #1Ами крайно време беше, че Борисов беше направил от Авиоотряд 28 лична таксиджийска линия и летищата бяха станали частни.