От "Трейс груп холд" изразяват несъгласие с представените данни и направените внушения на вчерашната пресконференция на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков, на която присъства и министърът на вътрешните работи Иван Демерджиев.

Според компанията изнесените мнения, констатации и направените внушения за изграждането на АМ "Тракия" лот 2 в участъка Стара Загора - Нова Загора, не се базират на професионален анализ и не отговарят на фактите.

От "Трейс груп холд" уверяват, че лот 2 на АМ "Тракия" е най-проверяваният строителен обект в България, като са му направени 140 проверки. За качеството и вида на вложените материали в изграждането на АМ "Тракия" лот 2 и тяхното съответствие с изискванията и техническата спецификация са извършвани проби от "Пътинвест инженеринг", Дирекция за национален строителен контрол-София, Регионална дирекция за национален строителен контрол, лаборатория на УАСГ и други независими лаборатории.

Включително и през 2011 и 2014 година представители на Европейската комисия правят проверки, проверки са правени и при изпълнението на обекти по ОП "Транспорт", а при изготвяне на одитния доклад не са констатирани никакви нередности и несъотвествия. Разрешението за строеж е издадено на 8 април 2010 г., а обединение "Магистрали Трейс", с водещ партньор "Трейс груп холд" АД, изпълнява проекта в определения срок - 25 месеца.

Институтът за пътна безопасност пита Шишков: А проби от другите отсечки на "Тракия"?

Институтът за пътна безопасност пита Шишков: А проби от другите отсечки на "Тракия"?

В отвореното писмо обвинява министъра в лъжи и неизпълнени ангажименти

Лот 2 на АМ "Тракия" е пуснат в експлоатация на 1 юли 2012 г. Проектът се финансира по ОП "Транспорт" 2007-2013, със съфинансиране от Кохезионния фонд на Европейския съюз.

От "Трейс" също така припомнят, че България създава пътна стратегия през 2009 - 2010 година, а това е период на криза, но изграждането на АМ "Тракия" е поставило стандарт и темпо на работа, превърнало е мониторинга в практика.

"Лот 2 бе завършен във време на трудни договори на ниски цени и но значително увеличи километрите магистрален път само да две години."

От "Трейс груп" гарантират, че са вложени материали при земно легло, насипи и др. спрямо действащите нормативни документи. Изпитванията и измерванията са направени по цялата площ на магистралното трасе на лот 2, което е над 700 000 кв. м,

В заключение от "Трейс" посочват, че въпреки многократното увеличаване на натоварването на пътя спрямо проектното и въпреки недобрата поддръжка през годините, на практика - никаква, лот 2 на АМ "Тракия" се намира в добро експлоатационно състояние съгласно действащата нормативна уредба.