Разширяването на пешеходните зони в София е една от стъпките за превръщането на София в зелен и екологично чест град, подобно на Виена, Берлин, Амстердам и Париж, където има изцяло такива обособени зони.
Това заяви общинският съветник от група 5 Симеон Славчев, който е един от инициаторите пространството пред храм-паметника "Св. Александър Невски" също да бъде превърнато изцяло в пешеходна зона.

Общинари заплашиха транспортния зам.-кмет на София с оставка

Общинари заплашиха транспортния зам.-кмет на София с оставка

Заради некоректно изготвени доклади

На днешното заседание общинските съветници приеха да има пешеходна зона по бул. "Витоша", в участъка от ул. "Алабин" до бул. "Александър Стамболийски". Следващата зона пък ще е по ул. "Георг Вашингтон", участъка от ул. "Трапезица" до ул. "Пиротска".

На първо място да обединим усилия и да приоритизираме градския транспорт на София, защото смятам, че това ще свали жителите и гостите от личните им автомобили, заяви Славчев.
Според него така се улеснява градската среда , в която лесно, удобно и безконфликтно ще се придвижват велосипедисти и пешеходци. "Ако планираме София за коли и трафик получаваме повече коли и трафик. Ако планираме за хората и пространството, получаваме пространство за хората", аргументира се Славчев.

Докладите на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев са обида към Столичния общински съвет и нарушение на правилника, смятат съветниците от СДС. "Трите доклада са по един лист, без приложения, без анализ и без становище. Ако още веднъж представи такъв доклад, ще му поискаме оставката, заяви общинският съветник от СДС и председател на групата на Реформаторския блок Борислав Бориславов.

Повод за тази реакция бяха внесените за разглеждане точки за обособяване на пешеходни зони в центъра и "успокоена" зона с ограничаване на скоростта за движение.

Решенията, които СОС днес взе по тези точки, са типичен пример как една хубава идея и добри намерения, могат да бъдат съсипани от некадърно изпълнение, подчерта Бориславов.

В докладите няма нито дума как ще се отразят тези решения на организацията на движението, няма и становище от институциите, а цялата администрация на столицата се намира в центъра. Има транзитен трафик от източната към западната част на столицата, припомни Бориславов. Няма никакво становище какви ще бъдат вредните емисии и какви са в момента, допълни той.

Ние, които не сме в транспортната комисия, как ще се ориентираме от 1 страница доклад и ще вземем обективно решение, без да имаме схемите и приложенията, попита общинският съветник от СДС Радослав Абрашев. Според него, замърсяването на въздуха ще се увеличи, заради задръстванията и обикалянето по малките улички.

Меглена Горанова от СДС попита как ще се обезпечи сигурността в тези зони и защо няма становище на Комисията по обществен ред и сигурност в СОС, дирекция "Сигурност" или СДВР.

Съветниците от СДС гласуваха против предложенията, внесени от зам.-кмета Крусев, и дори го посъветваха да отиде на курс как се пишат и аргументират доклади.

Сините съветници се въздържаха при гласуването на отпускане на допълнителни водни количества на Производствен център "Кока - Кола ХБК България" в Костинброд. Според тях, трябва да се създаде работеща нормативна уредба, която представя ясно правилата и процедурите, по които да бъдат вземани подобни решения, а не да се работи на "парче" в зависимост от отделния казус.

Липсва климатичен и демографски анализ за следващите 50 години, за да се преценят последствията и рисковете от едно такова решение, мотивираха се съветниците, които се опасяват да не се стигне до воден режим, както и не е ясно каква цена ще плащат тези частни фирми за допълнителната вода.