"Искате да спестите 1 кило нафта ли? За това ли не пускате климатика?! Дайте билетче на момичето и й върнете 40 стотинки, имате". Така млад мъж нападаше шофьор на столичния градски транспорт в София, който се опитваше да спази графика, да се пребори с трафика и да устои на недоволството на гражданите от новите цени на билетите.

Момичето беше помолило за билет и държеше 2 лева в ръката си. Вероятно не е уцелила точният момент, когато да поиска да си закупи от новите билети, наречени от мнозина "Фандъковки", заради увеличението им от 60% срещу нулево подобрение на условията за пътуване.

Борисов: Всички автобуси в София са нови с климатик, отопление и интернет

Борисов: Всички автобуси в София са нови с климатик, отопление и интернет

Дотацията на София към билетчетата е 90 милиона на година, убеден премиерът


Припомняме, днес за София е денят Х, когато билетите за градския транспорт официално са вече с новата цена.

София, 1 юни – няма билети по будките, опашки за карти, автоматите не връщат ресто

София, 1 юни – няма билети по будките, опашки за карти, автоматите не връщат ресто

Пенсионерите се шегуват, че само те остават да се возят

Вероятно е поискала да си купи билет не при спряло превозно средство. А шофьорът настояваше да има и точно приготвена сума, както е по Наредба, защото той не е касиер. В защита на момичето бе станал и млад джентълмен, който обясняваше на висок глас, че точно преди това е дал своите лев и шейсет на стотинки и водачът има необходимите 40 стотинки, за да върне ресто.

"Ако сега дойде контрола, всички сме свидетели, че тя поиска да си купи билет", възмущаваха се пътници от предните седалки.

Звучно бяха коментирани както новите цени както на билетите, така и на глобите. "Не може да ти искат 40 лева, а рейсовете да са така окаяни", обясняваше жена за новите цени и на глобите за нередовен пътник. Тя продължи да изрежда "преимуществата" на столичния градски транспорт - колко на често се появяват автобусите, тролейбусите, трамваите, колко са чисти, колко са здрави, как са претъпкани...
"И за това ти искат лев и шейсет", възмущаваше се жената.

Няма да има хайки в градския транспорт заради по-скъпия билет, уверяват от общината

Няма да има хайки в градския транспорт заради по-скъпия билет, уверяват от общината

Председателят на СОС Елен Герджиков заяви, че има план

"Те за тия пари трябва на шофьорите по 10 лева на стотинки да им дават още преди началото", коментираше мъж. На забележка от съпругата си да не изказва така гръмогласно мнението си, той отговори: "Няма да млъкна! Те да си оправят рейсовете!".

"Не може за една спирка да ти искат 1,60. Това е нечестно", възмути се възрастна дама, която явно пътуваше доста често. Веднага към нейния протест се намеси и мъж на златна възраст, който обясни, че за исканата цена от лев и шейсет трябва не само климатик да има, а и пътниците да бъдат гледани като писани яйца.

Ясно е, че последният към когото трябва да е отправен „народният гняв”, е шофьорът.

Наистина, недоволството от новите цени на билетите ще го отнесат шофьорите, а тези, които управляват транспорта, предоставят линиите, отговарят за поръчките на новите мотриси, автобуси и микробуси - вероятно ще бъдат наградени.

За жалост, никой от пътниците не се сети да попита - защо минимална част от международните заеми, които правителството ни сключи и парламентаристите одобриха, не достигнаха до обществения транспорт в европейската ни столица. Но не ни е това работата. Имаме си нови цени на билетчето, успокоение, че картите били евтини (за някого и неясно до кога) и притеснение, че само една част от пътниците се таксуват и биват глобявани.

Припомняме, през март България изтегли 2 млрд. евро нов дълг чрез продажбата на 7- и 12-годишни облигации. Парите вероятно ще бъдат ползвани за погасяване на падежиращите догодина облигации за 950 млн. евро, твърдят финансисти.

На 20 април депутатите одобриха България да вземе заем от 150 000 000 евро за срок от 10 години от Банката за развитие на Съвета на Европа за енергийна ефективност. Народните избраници ратифицираха гаранционното споразумение между страната ни и финансовата институция.

Ратифицираното от парламента гаранционно споразумение е с 3 години гратисен период. Лихвеният процент е плаващ или фиксиран. Парите трябва да бъдат усвоени до 30 юни 2017 г.. Заемът се отпуска на траншове, като първият не може да е повече от 30 на сто от общата сума или 45 000 000 евро.