Големите инфраструктурата проекти са изключително важни. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по време на изслушването й заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Йордан Вълчев относно напредъка на строителството на Автомагистрала "Хемус" и напредъка в процедурите по стартиране строителството на Автомагистрала "Черно море".
Виолета Коритарова стана поредният министър, който заяви, че държавата е длъжник на Северна България. Досега АМ "Хемус" е можело да е готова, но няколко пъти изграждането е спирало. От март тази година е рестартирано строителството й, но реално едва сега започва истинският строеж заради саниране на обекта.
Колкото повече се бавим с АМ "Хемус", толкова по-скъпа ще става тя, стана ясно от думите на министър Коритарова.
116 милиона лева по един договор се индексират, като индексацията е в размер на 30,6 милиона или 32% от стойността на извършените дейности. По друг за 2,7 милиона лева, над 500 000 лева е индексацията. Строители не се отказват и продължават да строят магистралата.
Шефът на АПИ Йордан Вълчев каза, че скоро започва строежът на лотове на АМ "Хемус". Всички забележки по одитните доклади се отстраняват. В отговор на въпрос той посочи, че Министерство на отбраната не е подавало заявление за изграждане на т.нар. военни коридори, но АПИ се подготвя за това искане.
През 2020 стартира идеята за АМ "Черно море". Идеен проект е представен през 2021. Има 7 комбинации. Но МОСВ одобрява само един, стана ясно от изслушването й. Наложило се обаче да се изработи още един. Така вече има 2 варианта, чака се ОВОС. Единият предвижда много съоръжения като тунел, мостове, виадукти. Другият също съдържа много на брой съоръжения. Басейнова дирекция го одобрява. МРРБ чака ОВОС от ековедомството.
USD
CHF
EUR
GBP