Големите инфраструктурата проекти са изключително важни. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по време на изслушването й заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Йордан Вълчев относно напредъка на строителството на Автомагистрала "Хемус" и напредъка в процедурите по стартиране строителството на Автомагистрала "Черно море".
Виолета Коритарова стана поредният министър, който заяви, че държавата е длъжник на Северна България. Досега АМ "Хемус" е можело да е готова, но няколко пъти изграждането е спирало. От март тази година е рестартирано строителството й, но реално едва сега започва истинският строеж заради саниране на обекта.
Колкото повече се бавим с АМ "Хемус", толкова по-скъпа ще става тя, стана ясно от думите на министър Коритарова.
116 милиона лева по един договор се индексират, като индексацията е в размер на 30,6 милиона или 32% от стойността на извършените дейности. По друг за 2,7 милиона лева, над 500 000 лева е индексацията. Строители не се отказват и продължават да строят магистралата.
Шефът на АПИ Йордан Вълчев каза, че скоро започва строежът на лотове на АМ "Хемус". Всички забележки по одитните доклади се отстраняват. В отговор на въпрос той посочи, че Министерство на отбраната не е подавало заявление за изграждане на т.нар. военни коридори, но АПИ се подготвя за това искане.
През 2020 стартира идеята за АМ "Черно море". Идеен проект е представен през 2021. Има 7 комбинации. Но МОСВ одобрява само един, стана ясно от изслушването й. Наложило се обаче да се изработи още един. Така вече има 2 варианта, чака се ОВОС. Единият предвижда много съоръжения като тунел, мостове, виадукти. Другият също съдържа много на брой съоръжения. Басейнова дирекция го одобрява. МРРБ чака ОВОС от ековедомството.