Днес той и още осем водещи български PR-практици сложиха подписите си под харта “Политически консултанти за честни избори”.
Освен шестимата членове на основания преди две години "Клуб на сеньорите" - Нери Терзиева, Юрий Асланов, Максим Бехар, Михаил Михайлов, Диана Дамянова и Джими Найденов, хартата подписаха и Елена Вълчева, Аня Дайнова и Нидал Алгафари.
Целта на имиджмейкърите е вотът да бъде проведен свободно, справедливо, да бъде основан на принципите на откритостта и взаимното уважение, без удари под кръста. Според Юрий Асланов в кампанията не бива да се внедряват технологии, които видоизменят изборния процес.
Като класически пример за “черен PR” Нидал Алгафари посочи случая с партийната членска книжка на Стефан Софиянски преди години. Като последен пункт в хартата е записано: не се извършва нерегламентирано заплащане на журналисти и медии.
Едва 2% от работещите в PR-бранша считат, че корупцията в занаята им не съществува, 66% са се сблъсквали с подобни незаконни плащания на средствата на масова информация, сподели резултатите от проучване Джими Найденов. И според Михаил Михайлов една от най-сериозните битки на PR-агенциите в започващата кампания ще бъде за прозрачност във финансирането и харченето на средствата.
Другото, на което бившият шеф на правителствената пресслужба акцентира, е необходимостта политиците да се откажат от тактиката единствените им качества да са недостатъците на опонентите.
Българските PR-специалисти, които през годините а работили за различни политически сили, се задължиха да провеждат кампанията коректно и изразиха надежда, че щом те говорят на един и същ език, има шанс и техните клиенти да го направят.
Михаил Михайлов подчерта, че PR-ът може да направи добрите неща да изглеждат по-добри, но не е в състояние за представи лошите неща като добри, хартата е отворена и за други представители на имиджмейкърски бизнес, заявиха деветимата подписали я.
Изборите са война и 1 млн. харти няма да могат да попречат на ударите под кръста.
Така коментира проф. Здравко Райков, който не членува в "Клуба на сеньорите", подписания днес документ “Политически консултанти за честни избори”.
Той е единственият в България професор по Пъблик рилейшънс, преподавател във ФЖМК на Софийския университет, автор на няколко научни труда, сред които “PR технологията на успеха” и “Корпоративен гражданин”.
Проф. Райков приветства подписването на хартата, въпреки че изрази сериозен песимизъм за нейната фактическа реализация.
В една предизборна кампания винаги ще се използват технологии, които носят успех, а сред тях неизменно е черният PR, който според професора варира от тъмночерно до сивочерно.
Той изрази надежда, че на тези избори няма да станем свидетели на толкова неграмотно скалъпена акция като “партийната книжка на Софиянски”.