Ограничения за новите шофьори подготвя МВР с промени в Закона за движение по пътищата.
Предвижда се за тези, които за първи път получават шофьорска книжка, да им бъде забранено да шофират между 23 часа 6 часа. В тази часова зона загиват най-много хора, поясни вътрешния министър Михаил Миков.
Според проекта за промени новите шофьори първоначално няма да получават всички точки, а само част от тях. След като натрупат една година опит зад волана, ще получат всички точки.
Има предложение новите шофьори да бъдат задължени да карат с 10 километра в час по-бавно от установеното за останалото шофьори, а също и да нямат право да возят в колата, която управляват двама души до 18-годишна възраст.
Предлага се и полагане на обществено полезен труд за провинилите се водачи на МПС като кметът на съответното населено място ще решава къде и как да става това.
По думите на вътрешния министър предлаганите ограничения не са тежки и представляват само напомняне за тези, които току-що са взели книжки. Той подчерта, че мерките са насочени не към младите хора зад волана, а към новите шофьори.
„При всички случаи искаме да кажем на хората, взели книжка току-що, да внимават през първата година докато натрупат малко опит", каза Миков и подчерта, че статистиката е изключително жестока в това отношение.
Миков поясни, че прилагането на обществено полезен труд като наказание, се предвижда за зачестилите случаи на отнето свидетелство за правоуправление, влязла в сила присъда, употреба на алкохол - случаи при които няма правна възможност за друго наказание.
Миков каза, че предложенията ще бъдат окончателно обсъдени следващата седмица с идеята да бъдат разгледани от парламента заедно с предложенията на транспортното министерство за промени в същия закон, които днес правителството одобри.
Одобрените промени предвиждат държавата да се оттегли от дейността си по провеждането на изпитите за правоспособност и правоуправление на МПС и по извършване на психологически изследвания за шофьори.
Организирането и провеждането на шофьорските изпити ще бъде възлагано след конкурс и сключване на дългосрочен договор с лицето, което го спечели, а държавата ще си запази контрола върху цената за явяване на изпит. Към участниците, които кандидатстват, ще се поставят изисквания за оборудване, материална база, възможности за провеждане на изпити, за квалифициран персонал и качествено осъществяване на дейността.
Държавата ще продължи да определя условията и реда за провеждането на изпитите, както и дейностите по изготвяне на въпросниците и ще контролира организирането и оценяването на изпитите.
Регистрацията на лицата, които отговарят на условията за провеждане на психоизследванията на кандидат шофьори ще се прави от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация". Администрацията ще продължи да изготвя бланките за методиката на изследванията.
Ще се запазят и указанията за апаратните методики. Регламентирани са извикванията към лицата, които ще могат да извършват тази дейност, включително и към пратите за изследване.
SMB
на 06.11.2008 в 23:32:14 #64@pepsi и аз мисля, че моргата ще има възпитателен ефект. Пък и там винаги ще се намери "черна работа", с която на никой не му се занимава. СТРАХ трябва да има безумецът.
3dfx
на 06.11.2008 в 23:29:16 #63Абсурдно предложение... Просто трябва да ги следят да не карат пили - не да им забраняват да карат. А предложението да се кара с 40 в града - това ако се случи, ефектът ще е катастрофален. Но по принцип комунистите са свикнали да действат с такива приоми, така че не се учудвам... Трудно ли е да се въведат по-високи критерии за изпитите? По улиците е пълно с шофьори, които нямат никакви реакции - те дори и след 10 години стаж си остават дървета, без усет към пътната обстановка и към автомобила... Аз, например, не познавам нито един-единствен човек, който да не е успял да вземе книжка - а не всеки на тоя свят става за шофьор...
pepsi
на 06.11.2008 в 23:22:00 #62Не съм съгласен. Познавам много хора, които разполгат с пари, но са изключително отговорни и не само пили, но дори и при най-малко неразположение, не си позволяват да шофират. В същото време има тарикати, които с последните си пари се наливат с долнопробен алкохол, едва успяват да се доберат до някоя 20 годишна трошка и се правят на състезатели. Един мой съученик преди 2 години се напил и и себе си и жена си. Добре че детето им е било при тъщата. Аз също мога да си платя, но не си го позволявам, не защото ще фалирам, а защото мога да си остана сакат за цял живот. Не напразно в САЩ ги карат да бачкат в моргата за наказание. Да видят от близо резултатите от катастрофите.
Batze
на 06.11.2008 в 23:18:04 #61харабийко, не идеята НЕ Е да ми бъркат в джоба. Идеята Е полицията да си върши работата а тя е да осигури че тия които са зад волана са обучени добре и са минали изпитите както трябва. Така е и в Германия, ти това гледай. Не гледай другото - че застрахователите и др. там ти пият кръвчицата.. и последно - не ми говори за Германия, писнало ми е от нея. Има само 3 добри неща там - БМВ-тата, бирата и големите заплати. В BG две от тях ги има, а аз все някакси ще се прежаля да мина на ракия...
XML
на 06.11.2008 в 23:09:00 #60Traqn Пуснато на: 06.11.2008, 23:03 на мен много ми допадат ограниченията =============== Щото имаш гадже "млада шофьорка" и ще се радваш да е между 23 до 06 при теб
niki_vg
на 06.11.2008 в 23:08:19 #59Нов шофьор в Канада: Първите 8 месеца управлява МПС само с придружител! Само градско! Няма право да управлява МПС м/у 23:00 - 06:00! След осем месеца - курс и изпит на магистрала! За всички в Канада: Превишена скорост с над 50км/ч от разрешената -> до $10 000 глоба , отнемане на МПС-то , отнемане на книжка за 1 година. Алкохол - отнемане на книжка за минимум една година (при първо нарушение)
XML
на 06.11.2008 в 23:06:57 #58чудумир питагоров, така е, но помисли и върху факта - ако му цакаш на катаджията "подарък", то той ще е доволен - "семейство храни", но ако си нарушил правилата и си те глобят както си е редно - всичко е ОК. т.е въпрос на манталитет е повечето нарушили правилата да си носят отговорността - само с изискване от едната страна - не става. Трябва да има истински контрол. Да не зависят само от двете страни /катаджия и нарушител/ нещата... Манталитета най-трудно се променя...
Traqn
на 06.11.2008 в 23:03:09 #57на мен много ми допадат ограниченията
чудумир питагоров
на 06.11.2008 в 22:55:15 #56тези пияните вероятно могат да си позволят да пият и карат ако се сещаш кво искам да кажа щото не всеки може да си позволи глобите който би трябвало да се налагат за нарушенията им,още повече ако са ученици.... иначе познавам много зле възпитани хора който не пият и карат защото знаят че ако ги хванат банкрутират...
pepsi
на 06.11.2008 в 22:54:49 #55Ако имаха желание, управляващите отдавна да са оправили и законите, и способите за изпълнение на наказанията, и камери можеха да сложат по всички пътища. Но тогава няма как те да се покриват като се напият и убият някой.
gg_
на 06.11.2008 в 22:54:32 #54аман от глупости
XML
на 06.11.2008 в 22:51:42 #53чудумир питагоров, не е така - повечето "тийнове" си я изкарват книжката - парите за курсовете им ги дават мама и тате. А ако са възпитани зле някои от тях се напиват в дискотеките и после решават, че всичко могат... Но каква вина имат повечето млади хора, които не постъпват по този начин и трябва "да бъдат наказани" за това, че от 337 катастрофи през миналите две седмици, 10 са били на безпаметно напукали се "тийнове"
SMB
на 06.11.2008 в 22:46:46 #52@XML ТОЧНО! Каквито и да са наказанията, най важното е да се спазват и да важат за всеки. Строги наказания - по-голям респект Може би този разговор щеше да е излишен, ако КАТ си вършеше съвестно работата.
XML
на 06.11.2008 в 22:46:19 #51SMB Пуснато на: 06.11.2008, 20:59 И после започна най лошото - започна да ме заплашва и обижда, дори имаше намеци и за физическа разправа! РАЗБРАХ, че немога да се преборя с корупцията и се ОТКАЗАХ. Другият катаджия го гледаше безмълвно и не вземаше никакво отношение. ============= В такава ситуация човек се притеснява. Позвъни на приятел. Обясни му за какво иде реч и го помоли да докара медиите на мястото. Повярвай ми - след това, тези които са те заплашвали ще са доста притеснени да не би да имаш някой недоброжелател, защото ако този недоброжелател ти стори нещо по теб или по колата, първите които ще закопчеят ще са те...
чудумир питагоров
на 06.11.2008 в 22:43:36 #50Проблема е че повечето тийнове си купуват книжките..... а за това кой носи отговорност ? а сега да се налагат ограничения на инструкторите..... ама па те са гладни хората нямат нормални заплати... а за тва кой е виновен а ? а сега господа деПУТатКИ си наложете на вас ограничения шото по тази формула излиза че вие сте отговорни....
XML
на 06.11.2008 в 22:41:30 #49SMB, по-добрия вариант е - да се прилагат наказанията.... Сега това не се случва в голяма част от случаите - ако си сигурен че на 100% ще те глобят за провинение, като те изтипосат в национална медия, едва ли ще ти стиска да се правиш на ербап, па и милиони да имаш... Друг вариант е да се въведат пропорционалните глоби - мисля че Райконен го глобиха с много яка глоба за превишена скорост, само защото заплатата му е яка, а глобите във Финландия са проценти от заплатата. Пък ти нека си известна личност и уж с много пари и изведнъж - заплата 300 лв - веднага - ДАНС...
XML
на 06.11.2008 в 22:34:18 #48Забраняват на младите шофьори нощното каране =====================
Нещо като да се забрани на 18-20 годишните да гласуват за друга партия, освен парламентарно представена, че да не се заблудят в читавостта и сериозността на партията
След навършване на пълнолетие, всеги е с граждански и обществени права и отговорности, независимо дали е ден или нощ.
След като не си се научил да шофираш и си взел книжка между капките или по втория начин, ще си носиш отговорността според записаните наказания в закона. А те са еднакви за всички.
Щом имаш книжка - значи си ПЪЛНОПРАВЕН "играч" в играта шофиране - спазваш правилата за движение и нищо повече не се иска от теб!!! Опит се трупа с каране и никой неможе да те задължи да спиш през деня и да караш вечер, ако това ти е начина на живот!!!
Проблема с катастрофите не е в "младите" шофьори, а в алкохола и неспазване на правилата за движение.
Няма как да си трезвен и да си спазил всички правила за движение, като автомобила ти е изправен и ти в чудесно здравословно състояние и да предизвикаш катастрофа. Просто НЯМА КАК!!!
Другия проблем е КАТ - никакъв КОНТРОЛ, а са съкращение на "КОНТРОЛ на Автомобилния Транспорт". Просто статистици и кибици... Има и свестни но са толкова малко, че е истинско чудо че ги има... Но това е една дълга тема... Статистически Институт "КАТ"...
Miki
на 06.11.2008 в 21:52:40 #47От много отдавна съм го казал, че каквито и закони за каквото и да било да измислят нашите законодатели все ще са в полза на джоба им. Не е важно дали водача е нов или със стаж. Важно е как управлявя МПС-то. Та нима няма новаци които карат добре и такива със стаж, които са брутални леваци на пътя? Ама понеже депутатите и полицията са корумпирани, мързеливи и алчни некадърници не си дават труда да създадат закони с респектиращи по своя размер глоби, които да важат за всички. А полицайте стоят по пътищата и глобяват за фарове, колани и аптечки а не за превишена скорост, отнемане на предимство, преминаване на червено, неправилно изпреварване и редица други груби нарушения на правилника. И знаете ли защо? Защото ниските глоби носят много повече пари в джобовете им и защото тези опасни нарушения обикновено са техен патент депутатски и полицеиски. Те обикновено карат така когато седнат зад волана.
SMB
на 06.11.2008 в 21:49:33 #46@running_wild съгласен съм с теб, че трябва да се промени манталитета на хората. Аз съм за ЗВЕРСКИТЕ наказания, не заради потрошените автомобили или за самоубилите са нещастници, а за запазването на живота на НЕВИННИ попаднали на неподходящо място. Иначе всеки трябва да има право на всичко, което невереди на други. Без спазването на правилата става безпорядък - следователно повече произшествия. Единствено със строгост може да се промени манталитета.
zig
на 06.11.2008 в 21:47:48 #45Абе то това хубаво, но май при не малко произшествия, 18-19 годишните изобщо нямат шофьорски книжки. Отделно, че най-големите размазвания стават при малко по-възрастни шофьори, които се чувстват вече прекалено сигурни и се опитват да надхвърлят себе си. Не знам дали това решение лежи върху някаква статистика, но дълбоко ме съмнява да е така. Или поне да е вярна.