Изграждането, основният ремонт и реконструкцията на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис 3" започва в събота, на 10 април.

Toва заяви заместник-кметът на Столична община Ангел Джоргов на онлайн пресконференция, посветена на представянето на проекта за "Интегриран столичен градски транспорт - фаза II". Проектът се изпълнява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

Найлон вместо хидроизолация по новото трамвайно трасе на "Донкуков"

Найлон вместо хидроизолация по новото трамвайно трасе на "Донкуков"

Ремонтът на "Дондуков" - със строителни методи, характерни за миналия век

Основните цели на проекта са рехабилитация на трамвайните линии, доставка на нови мотриси, надграждане на интелигентната система за управление на трафика и съществуващата система за информация на пътниците в реално време. Общата стойност на проекта е 115 млн. лв. с ДДС, от които над 84 млн. лв. са безвъзмездна финансова помощ от ЕС, почти 15 млн. лв. национално съфинансиране и собствен принос на Столична община от 16 млн. лв.

В проекта са включени основен ремонт и реконструкция на трамвай и релсов път по улица "Каменоделска" и по бул. "Цар Борис III" от ухото в Княжево до ухото на Съдебната палата.

Трамвай номер 5 е най-натовареният трамвай в столицата, който превозва над Над 50 000 души в делнични дни. През тези две години от ремонта ще бъде затруднено в изестна известен степен придвижването на гражданите и за това проектът е разделен на два етапа.

Първият етап е от площад "Македония", от кръстовището с бул. "Христо Ботев" до ухото на "Бъкстон".

Вторият етап на реконструкция ще бъде от ухото на Бъкстон до ухото на Княжево. Спирките ще бъдат с нови навеси, нови информационни табла, настилките на пероните ще бъдат от унипаваж, ще бъдат изградени модерни системи на релсовия път, на контактно кабелна мрежа и след 2 години обектът ще има европейски вид, с много по-лек шум и вибрации да се движат трамваите.

Запазват се над 70% от местата за паркиране, като ще бъде внесен доклад до Столичния общински съвет (СОС) да бъде разрешено хората, закупили стикери за тази зона, да имат право да паркират в съседни подзони. Предстои да започне ремонтът на ул. "Алабин".

От 10 април ще започне ремонта и изграждането на първия участък на ремонта. Заедно с ремонта на трамвая, ще бъде ремонтирани всички перони по трасета, като на площад "Македония" - между бул. "Христо Ботев" и "Руски паметник" ще бъде изграден линеен парк с трева между релсите, с храсти, с дървета, със зони за отдих, пейки и велоалея.

По време на строителството ще бъде позволено пресичане и преминаването на гражданите, като в проекта са предвидени две пешеходни преминавания при улиците "Ивайло" и "20 април".

За да има проходимост на автомобилното движение южният и северният локал на площад "Македония" ще бъдат ремонтирани поетапно. Осигурен ще бъде заместващ автобус и в час пик ще бъде на 5-6 минути. Автобусите ще спират на абсолютно всяка спирка и навсякъде ще има временни спирки на заместващия автобус, означен с номер 5. Автобус 260 също ще спира на всяка една от новите временни спирки, който също ще бъде редовен.

Конструкцията на релсовият път в различните участъци ще бъде различна, но не е нищо по-различно от изграждането на трамвайно трасе в столицата. Не е нещо експериментално от това, което не знаем, увери Джоргов. Доставени са 13 нови нископодови съчленени трамваи, като те са предвидени да се движат след 2 години по новото ремонтирано трасе на трамвай 5. Новите мотриси са нископодови и са много удобни за хора с увреждания. Към момента, за да не стоят на склад в депото, трамваите се движат по трамвайна линия 18.