Преди дни съюз "Такси" отново внесе предложение, с което иска Столичния общински съвет да увеличи размера на минималните таксиметрови тарифи за превоз в София. Това се случва по-малко от година след последното увеличение от 25 ноември 2021 и при положение, че масово превозвачите работят около минималните одобрени тарифи. Това съобщават от организацията "Активни потребители".

При минимална дневна от 1,05 лв./км и максимална 1,78 лв./км масовата практика е да се използват цени около минималните. Следователно пазарната равновесна цена за тази услуга е около или под минимално определената от СОС тарифа, което обезсмисля всякакви аргументи и призиви за увеличение.

Обратното, ако масово компаниите използваха тарифи близки до максималните, това би бил ясен знак, че границите трябва да се актуализират в посока нагоре, поясняват от Активни потребители.

От организацията поставят въпросът, защо СОС определя такава минимална цена, каквато предложат от таксиметровия бранш? Активни потребители има няколко хипотези:

- Защото общинските съветници не са учили икономика и позволяват на таксиметровия бранш да ги манипулира.

- Защото не вярват в конкуренцията.

- Защото се страхуват от протестните способности на бранша.

- Защото обичат да търгуват с влияние.

- Защото мразят избирателите си.

Активни потребители отправиха апел към общинските съветници в град София да оставят пазара на мира. Според организацията това е по-добрият вариант за регулиране на цените.

А потребителите - вашите избиратели в София няма да плащат картелна надбавка в цената. Ако искате да сте полезни на гражданите, просто гласувайте минимална цена от 0,25 лева. По този начин СОС няма да се превръща в изпълнител на искания за административно регулиране на цените на таксиметровите услуги, като се игнорират пазарните принципи и обективните възможности на потребителите да ползват и заплащат една услуга, която не би се променила като качество, а само като цена, казват още от Активни потребители.