По темата за нощния градски транспорт са получени над 400 становища от граждани, както и десет становища от районни кметове, за запазването му. Няма какво да се убеждаваме, че нощният транспорт е ключова услуга за сигурна, достъпна, евтина и нощна София. Това заяви общинският съветник Андрей Зографски от ПП-ДБ-СС, цитиран от БТА.
Той даде брифинг във връзка с доклада на общинските съветници Ваня Григорова и Карлос Контрера за спиране на две линии от нощния транспорт в София.
Според него тази услуга решава проблеми, а не генерира такива. По думите му цяла категория нископлатени работещи зависи от нощния транспорт. Той подчерта, че през 2024 г. не е имало инциденти в нощния транспорт.
Зографски подчерта, че големите европейски градове имат нощен транспорт. Общинският съветник даде пример с Белград и Букурещ, където има около 30 нощни линии.
За него е странно искането за премахване на нощните линии в София. Той посочи, че е възложен комплексен анализ за оптимизиране на мрежата на градския транспорт. По думите му се работи и по привличането на нови водачи. За подобряване на условията на труд пък са отпуснати 15 млн. лв.
Зографски се чуди дали става въпрос за саботаж или за открит лобизъм в полза на такситата със спирането на нощния транспорт.