Над 5 000 превозни средства дневно преминават през участъка на пътя Кърджали - Маказа край село Загорско, където лидерът на ДОСТ Лютви Местан претърпя тежка катастрофа, при която загина 6-месечно бебе, а други трима бяха ранени. Отсечката е пусната в експлоатация през 2014 г. Досега обаче в района на кръстовището не е имало пътни инциденти, посочват от Агенция "Пътна инфраструктура".
Те подчертават, че въпросното кръстовище е проектирано и сигнализирано по всички правила на нормативната уредба. По тази причина от Агенцията призовават всички експерти от неправителствения сектор и медиите да се въздържат от разпространяването на необосновани и неверни твърдения.
Проектът за пътна сигнализация е изготвен съобразно Закона за движение по пътищата и е съгласуван от "Пътна полиция", уверяват те.
Припомняме, пътният инцидент стана около 13.30 часа в неделя на разклона за село Загорско и при него загина 6-месечно бебе, а 9-годишно дете и 28-годишна жена бяха ранени. Предполага се, че колата на Лютви Местан е излязла на главния път, отнемайки предимството на автомобила, в който са пътували пострадалите.
Партийният лидер прекара 24 часа в ареста, а вчера му беше повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост, след което беше освободен под парична гаранция от 10 000 лева. Беше му наложена и забрана да напуска страната.
Equinox
на 16.04.2019 в 20:21:15 #1При Т-образно кръстовище, както е в случая с Местан, просто трябва да се спазва знака Стоп и никога няма да стане беля. Знакът изисква пълно спиране и внимателно оглеждане на главния път, което малко шофьори спазват. 4-way стоп се отнася за кръстовище на сравнително натоварени равноправни пътища, като се прилага правото за предимство на десния. При нас такова подсилване със знаци на този тип кръстовища няма и едва ли ще влезе в закона.