АПИ обяви обществената поръчка за строителен надзор при изграждането на първите 75,6 км от АМ "Русе - Велико Търново", съобщиха от Пътната агенция.

Тръжната процедура е в две обособени позиции. В първата е осъществяването на строителен надзор при строителството на участъка от Русе до Бяла, а във втората - при изграждането на обходния път на град Бяла. Прогнозната стойност на поръчката е 24 568 500 лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е до 15 август 2022 г.

В обособена позиция 1 е участъкът от Русе до Бяла, с дължина 40,24 км. Тази отсечка ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе при пътен възел с път ІІ-21 Русе - Силистра и ще завършва непосредствено след пътния възел с път І-5 при 40-ти км по автомагистралното трасе. 

Три фирми подадоха оферти за първите 76 км от магистралата Русе - Велико Търново

Три фирми подадоха оферти за първите 76 км от магистралата Русе - Велико Търново

Обявената поръчка е за 2 от предвидените 3 пътни участъка

Прогнозната стойност на поръчката за строителен надзор при изграждането на малко над 40 км (от км 0+400 до км 40+640) е 13 409 775 лв. без ДДС.

В обособена позиция 2 е обходът на гр. Бяла, с дължина 35,4 км. Той ще започва при 40-ти км, непосредствено след пътния възел с път І-5 при км 40+071 по автомагистралното трасе, и ще завършва при 76-ти км след пътния възел с път I-3 Гара Бяла - Плевен. Прогнозната стойност на поръчката за упражняване на строителен надзор (от км 40+640 до км 76+040) е 11 158 725 лв. без ДДС. 

АПИ пусна обществена поръчка за първите 75,6 км от АМ "Русе - Велико Търново"

АПИ пусна обществена поръчка за първите 75,6 км от АМ "Русе - Велико Търново"

На цялото трасе от 132,84 км ще има 22 моста

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ "Русе - Велико Търново" да бъде включен за финансиране от бъдещата програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.

Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка. Обществената поръчка се обявява въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27, с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. 

Археолозите на БАН кандидатстват за проучване на АМ "Русе-Велико Търново"

Археолозите на БАН кандидатстват за проучване на АМ "Русе-Велико Търново"

Проучването е за 35 календарни дни

Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана. На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново.

Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще бъде чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строежът ще започне от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места. 

ВАС отхвърли жалбите срещу ОВОС за АМ Русе–Велико Търново

ВАС отхвърли жалбите срещу ОВОС за АМ Русе–Велико Търново

Решението е окончателно, тъй като обектът е от национално значение със стратегическа важност

Изграждането на автомагистралата "Русе - Велико Търново" е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.

С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места.

АМ "Русе - Велико Търново" ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 Коритна - Севлиево - Велико Търново - п. в "Белокопитово" на АМ "Хемус", с път I-3 Гара Бяла - Плевен - Коритна - Ботевград и бъдещия участък от АМ "Хемус" край Велико Търново. 

По-късно от АПИ съобщиха, че са избрани изпълнителите за проектиране и строителство на първите 76 км от АМ "Русе - Велико Търново".

За проектирането и изграждането на участъка от Русе до Бяла (малко над 40 км) е класирано на първо място ДЗЗД "ХЕМУС-16320". В обединението партньори са "Инфра Експерт" АД, "Автомагистрали - Черно море" АД, "Пътинженерингстрой-Т" ЕАД и "Трансконсулт-22" ЕООД.

На първо място за втората обособена позиция - за проектирането и изграждането на обходния път на град Бяла, е класирано ДЗЗД "АМ РУСЕ ТЪРНОВО". Партньори в обединението са "Европейски пътища" АД, "Грома Холд" ЕООД, "Водно строителство - Благоевград" АД, "Автомагистрали Хемус" АД и "Пътпроект 2000" ООД.

Обществената поръчка за проектиране и строителство на близо 76 км от автомагистралата "Русе- Велико Търново" е обявена през декември 2020 г. За отпушване на стратегическия инфраструктурен проект през последните седмици работи усилено зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Ивайло Стайков, който тази седмица замества вицепремиера в оставка Гроздан Караджов заради отпуска.

След координация между Министерски съвет, Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Министерство на околната среда и водите, е решено, че докато тече проектирането на магистралата ще бъдат разрешени и екологичните въпроси около строителството й, за да може да се пристъпи към реализацията на проекта.

В момента тече 10-дневният срок за обжалване на решението за определяне на изпълнител на обществената поръчка.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ "Русе - Велико Търново" да бъде включен за финансиране от бъдещата програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.

Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе - Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка. Обществената поръчка се обявява въз основа на изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27, с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. Предвидени са необходимите пътни възли и връзки, за да може хората от отделните населени места да имат бърз и удобен достъп до трасето на аутобана. На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строителството ще започне от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.

Изграждането на автомагистралата "Русе - Велико Търново" е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.

С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места.

АМ "Русе - Велико Търново" ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 Коритна - Севлиево - Велико Търново - п. в "Белокопитово" на АМ "Хемус", с път I-3 Гара Бяла - Плевен - Коритна - Ботевград и бъдещия участък от АМ "Хемус" край Велико Търново.