Агенция "Пътна инфраструктура" стартира обществените поръчки за строителство за 425 млн. лв. без ДДС.

Става въпрос за процедурите за строителството на пътя Мездра - Ботевград и на участък от Софийския околовръстен път - от връзката с АМ "Тракия" до ж. к. "Младост".

Борисов смята обжалванията на обществени поръчки за саботажи

Борисов смята обжалванията на обществени поръчки за саботажи

Фризьорски салон не може да строи магистрала

Строителството на пътя Видин - Ботевград ще започне от една от най-сложните отсечки - тази между Мездра и Ботевград, която е с дължина 33 км. Индикативната стойност на поръчките е близо 302 млн. лв. без ДДС. Участъкът е разделен в два лота. Лот 1 е от км 174+800 до км 194+122, а лот 2 от км 161+367 до км 174+800.

Предвижда се отсечката да бъде с две платна с по две ленти за движение в посока с габарит 20 метра. Трасето ще следва съществуващия път като се развива по нов терен в участъците, обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена.

При изграждането на пътя ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене.

Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища "Мездра", "Дърманци", "Ребърково", "Люти дол", "Скравена" и "Ботевград". Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м.

Снимка 346722

Източник: АПИ

Индикативната стойност на поръчката за Лот 1 за допълнително проектиране и строителство е 123 000 000 лв. без ДДС. Срокът на изпълнение е 1 096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.

Индикативната стойност на поръчката за Лот 2 за допълнително проектиране и строителство е 178 800 000 лв. без ДДС. Срокът на изпълнение е 1 096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.

Кандидатите могат да подават офертите си до 17.30 ч. на 4 юни 2018 г.

АПИ обясняват още, че направлението Видин - Ботевград (167 км) е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от "Дунав мост" 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". С изпълнението на проекта транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.

Властта обеща до края на 2020-а голяма част от пътя Видин-Ботевград да е готов

Властта обеща до края на 2020-а голяма част от пътя Видин-Ботевград да е готов

След като Северозападът протестира и настоява за магистрала от Видин до София

Открита е и обществената поръчка за проектиране и строителство на Софийския околовръстен път II-18 в участъка от км 35+260 до км 41+340. Това е отсечката от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост".

Общата дължина на отсечката е 6.08 км. Проектът ще се изпълнява изцяло със средства от републиканския бюджет. Индикативната й стойност е 123 млн. лв. без ДДС.

Кандидатите могат да подават офертите си до 17.30 ч. на 11 юни 2018 г.

Началото на проектния участък е при км 35+260, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. "Цариградско шосе" и Софийския околовръстен път. Краят е при км 41+340, където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от СОП.

Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари. Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез 4 пътни възела - п. в. "Стар Лозенски път", п. в. Патриарх Герман", п. в. "Самоковско шосе", п. в. "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална.

Снимка 346723

Източник: АПИ

При ремонта е предвидена и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.

Срокът за изпълнение е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство. С реализацията на проекта ще се улесни движението на транзитния трафик и връзката между автомагистралите "Струма" и "Тракия".

Отлагат началото на магистралата Русе-Велико Търново с 6 месеца

Отлагат началото на магистралата Русе-Велико Търново с 6 месеца

Ако забавянето е по-голямо, усилията се пренасочват към Ботевград-Мездра