С цялостното изграждане на магистрала "Хемус" БВП на България ще се вдигне с 10-20%. Това прогнозира министър-председателят Бойко Борисов. Днес той направи първата копка на новия 134-километров участък от пътя край село Торос в ловешка област.
Той посочи, че до края на 2022 г. има реална възможност АМ "Хемус" да стига до Плевен и подчерта, че правителството активно работи за изграждането на цялата автомагистрала.
По информация на Агенция "Пътна инфраструктура" работата по отсечката Ябланица-Боаза напредва и е напълно реалистично да е готова през есента - около половин година по-рано от предвиденото, изтъкна още премиерът.
В присъствието на министър-председателя, министъра на регионалното развитие Петя Аврамова, министъра на финансите Владислав Горанов, зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков и председателя на УС на АПИ Георги Терзийски беше даден и символичният старт на строителството на отсечката Боаза - пътен възел "Дерманци".
За изграждането на участъка правителството отпусна малко над 1,12 млрд. лева.
Строежът на първите три от общо шестте участъка, на които е разделено трасето, ще започне още тази година, а на останалите 83 км до пътя Русе - Велико Търново ще бъде изпълнено техническо проектиране.
Предвижда се целият участък да бъде завършен до 2023 г.
halo
на 23.04.2019 в 16:02:09 #6Абе комунистически тъпаци, я си спомнете девизът на БСП(К) преди няколко години: "Асфалт не се яде!"
:
Да, ама сега във Видинско вашите партийци рИвът за него !
rosen-kamenliev
на 23.04.2019 в 13:58:33 #5Ей, skuns, политическа подлого, Христо говори за това, че за последните 30 години парите които се крадат от държавата, ако се бяха вложили по предназначение, досега навсякъде щеше да има хубави пътища. В момента пътната мрежа в страната над 80% е напълно амортизирана, направо извън всякакви изисквания и условия за безопасност, тая магистрала няма да допринесе до по-висок БВП, защото в Северна България ще останат основно ***, те вече са останали. До 2030-та разграбената отвсякъде и разпадаща се кретено-масоно-милиционеро-мафиото-мутрено свинска кочина ще остане един град смехономика, основно чуждестранни мултимилионни сателитни кретено-масонски компании, които изнасят печалбите си в чужбина и не плащат ДДС, останалото деградиращо ромско гето, разпадаща се мизерия и боклукчарник/бойкочарник, до 3 години балончето от заеми, субсидии и еврофондове, от което се облажиха малцина и което създаде изкуствен ръст на хартия в икономиката от около 3% ще изпишика, до 2025-та малкия и средния бизнес на българите масово ще фалира, те няма как да може повече да издържат тази свинска тежест и безкрайни кражби и злоупотреби на върха и на дъното на държавата, както и да запълват всички дупки след тях, след десетина години пари за бюджет ще ги събирате на мангалите от техните поколения, бизнеси, дейности и предприятия работещи на светло в ромските махали, сиреч на мангалите от ***, както са основен електорат на всяка управляваща партия досега, така и ще са ви основна средна класа в бъдеще, особено важи за общините в провинцията. Следващите години на планетарни изменения дечицата и внучетата на цялата политическа *** на света, кретено-масоно прасешки елити и всички хора, които ги подкрепят да пукнат преди тях, от моята уста на всички богове в ушите, особено на великият кретено-масонски архитект на вселената, едната от многото, в неговите! Малко след това и родителите им да пукнат!
willow-montenegro
на 23.04.2019 в 13:22:45 #4След Тракия 30%,след Хемус20%,след Струма 20%....=24 м-да дълг!!!
skuns
на 23.04.2019 в 13:03:45 #3Ех Христо, Христо тия повърни които си написал не стават за пропаганда. Не те знам къде живееш но да пишеш, че тази магистрала е излишна е духовна твоя полюция. За нас живеещите в тези краища е по важна от въздуха и водата, защото по пътищата за които говориш като тръгнат два големи камиона и си умрял. Но ти явно не си глупав и знаеш, че с тоя ход Бойко пак ще обърне палачинката, защото хората много добре знаят, че комунистите на власт опоскват всичко и всички инфраструктурни проекти спират, така, че чакай изненади.
hristo-hristov-BGgig6Tv
на 23.04.2019 в 12:29:37 #2БОЙКО, ЗА ТАЗИ МАГИСТРАЛА СЕ ИСКА ТОВАРО И ПЪТНИКО ПОТОК, А ТИ СЪСИПА ВСИЧКО, НЕСЪСИПАНО ОТ КОСТОВ, В СЕВЕРНА БЪЛГАРИЯ! ГЕРБ ВСИЧКО КАКТО ВИНАГИ ПРАВЯТ НА ТЪМНО! „ЗАПОЧВА СТРОЕЖЪТ НА НОВИ 134 КМ ОТ АМ“ХЕМУС“ „Общо 1 млрд. и 120 млн. лева ще струва изграждането на 134-километровият участък“““???? Внимание!!! А през декември 2018 ГЕРБ обявиха“Автомагистрали“ за „изпълнител за 1,350 милиарда лв??? Разлика 230 милиона?Средно по 8.5милиона на 1 километър!!!! При хълмист и равнинен терен, средна категория, КЪДЕТО НЯМА КАК 1 КМ ДА СТРУВА ПОВЕЧЕ ОТ 3 МИЛИОНА ЗА А29.00? Някай да знае какъв е габарита на „магистралата“- А 35.00 ,А 32.50, А29.00, А25.50 или случайно Г20.00? Очевидно има разлика в цената, според габарита. А някой да знае случайно, че в световната практика има изискване за „граници на приложение в МПС/24“(чрез преброяване) респективно – А35.00 и А32.50 - 50-80 000 МПС, А 29 – 20-70 000, А 25.50 – 20 -65 000 и Г-20 - 12 – 30 000 МПС за 24 часа или 1440 минути.Аз лично смятам , че нямаше нужда от „магистрала“, а реконструкция на главния първокласен път, с няколко по няколко километра измествания на трасето и няколко уширения с ленти за изпреварване. А приказката на Бойко, че с изграждането на магистралата, северна България, веднага ще се развие, е извадена от „Винету“. Ако не са съгласни с мен скептиците, нека когато пътувайки по пътя София –Варна, в светлата част на денонощието, преброят за една минута преминаващите в двете посоки коли. Ако случайно преброят 20 МПС(съмнително) да прибавят още 2МПС(през ноща), разделят на 2 и ще получат:1440 Х 11 = 15840 МПС, КОЕТО ОТГОВАРЯ НА Г20 – 12-30 000, НА Г12(какъвто е в момента главния път) – 5000 – 20 000!!!!! Също и за Г10.50 – 5000 -20 000!!!!!! И какво излиза? ЧЕ ГЕРБ, КАКТО ВИНАГИ, ЩЕ ОТКРАДНАТ ЕДНИ ПАРИ. ОТ КОГО? ОТ ВСИЧКИ НАС, „БОГАТИТЕ“ БЪЛГАРИ......
Philosopher
на 23.04.2019 в 12:26:20 #120% ми се струва консервативна оценка. Добрите пътища са артериите на икономиката и развитието на страната. Доказали са го високо-развитите страни.