Част от скоростната тангента в София пропада само три години след официалното откриване на трасето, съобщава bTV.

При преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че много от панелите под мостовата конструкция са напукани, а някои от тях вече са паднали. Според Борис Бонев, който сигнализира за случая, е недопустимо чисто нов обект за 180 млн. лева да изглежда по този начин. Още повече, че за краткото време от началото на експлоатацията й вече е бил извършен един гаранционен ремонт на тангентата.

Инж. Иван Досев от Агенция "Пътна инфраструктура" обясни, че кофражните панелки не са носещи конструктивни елементи. Според него те вероятно са паднали още при наливането на бетона, а не след пускането на строителството. Той подчерта, че въпросните панелки имат конструктивна армировка, която е изчислена по такъв начин, че да може да издържи теглото на бетона, преди пътната плоча да е стегнала. Инж. Досев бе категоричен, че вероятността да падне е малка, тъй като армировката не е скъсана.

Софиянци готвят протести заради "тапите", създавани от новата Северна скоростна тангента

Софиянци готвят протести заради "тапите", създавани от новата Северна скоростна тангента

Опасен подлез създава проблеми

Припомняме, Северната скоростна тангента беше открита на 28 април 2016 г. Тя трябва да свързва северозападните и югоизточните квартали на София. Заради скоростната отсечка обаче старите пътища бяха премахнати, а нови така и не са изградени.

По тази причина последваха протести на жителите от "Бенковски", "Нови Искър", "Илиянци" и "Требич", които принудиха Министерският съвет да отпусне средства за улици.

От МРРБ посочват, че ангажиментът да се изградят уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките население места и селата в рамките на София, е на Столичната община.

Три години по-късно все още няма изградени отсечки. Не е ясно и кога скоростната тангента ще се свърже с пътната мрежа на София.