Част от скоростната тангента в София пропада само три години след официалното откриване на трасето, съобщава bTV.
При преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че много от панелите под мостовата конструкция са напукани, а някои от тях вече са паднали. Според Борис Бонев, който сигнализира за случая, е недопустимо чисто нов обект за 180 млн. лева да изглежда по този начин. Още повече, че за краткото време от началото на експлоатацията й вече е бил извършен един гаранционен ремонт на тангентата.
Инж. Иван Досев от Агенция "Пътна инфраструктура" обясни, че кофражните панелки не са носещи конструктивни елементи. Според него те вероятно са паднали още при наливането на бетона, а не след пускането на строителството. Той подчерта, че въпросните панелки имат конструктивна армировка, която е изчислена по такъв начин, че да може да издържи теглото на бетона, преди пътната плоча да е стегнала. Инж. Досев бе категоричен, че вероятността да падне е малка, тъй като армировката не е скъсана.
Припомняме, Северната скоростна тангента беше открита на 28 април 2016 г. Тя трябва да свързва северозападните и югоизточните квартали на София. Заради скоростната отсечка обаче старите пътища бяха премахнати, а нови така и не са изградени.
По тази причина последваха протести на жителите от "Бенковски", "Нови Искър", "Илиянци" и "Требич", които принудиха Министерският съвет да отпусне средства за улици.
От МРРБ посочват, че ангажиментът да се изградят уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките население места и селата в рамките на София, е на Столичната община.
Три години по-късно все още няма изградени отсечки. Не е ясно и кога скоростната тангента ще се свърже с пътната мрежа на София.
champions_league
на 19.06.2019 в 13:33:06 #5Напротив, връзката между северни, западни, южни и не знам още какви райони на София е друга тема. Северната тангента е създадена точно за да свърже магистрала Хемус със Струма и за по-бърза връзка на тировете от Тракия за Сърбия, като минеш покрай Казичене. И си върши прекрасна работа. На требич има отбивка за Илиенци, другите не съм обърнал внимание до къде са но да се дострояват и да се приключва. Но северната тангента няма нищо общо с вътрешно софийския трафик. То се вижда и с просто око като погледнеш картата и видиш къде сочи тангентата.
HaideNashte
на 18.06.2019 в 21:30:19 #41.Северната тангента се използва да свързва части от северните райони на София с части от южните райони по околвръстен път : - без да трябва и да се налага да се минава през центъра - и за да се изведе трафика и замърсяването от центъра! 2. Това, че по целесъобразност - за да се усвоят по-лесно европейски пари - е обявена за републиканска пътна мрежа е друга тема!
champions_league
на 18.06.2019 в 10:12:10 #3Не виждам какво общо има северната тангента с пътя между Люлин и Бояна. Там ако има проблеми си е друга тема.
HaideNashte
на 18.06.2019 в 09:38:38 #21. Докато не се разшири участъка на околовръстното от Люлин до Бояна - за Град София - ползата от тази тангента е почти "0"
2. А Фандъкова и смешника главен архитект на София - не правят нищо за да променят и облекчат ежедневното безумие, което се случва на пътя между Люлин и Бояна
champions_league
на 18.06.2019 в 09:36:02 #1Северната тангента изобщо не е създадена за да свързва квартали на София. Що за абсурдно твърдение. Да се прави такава магистрала за връзка между крайни квартали. Тангентата се създаде за бърза връзка между магистрала Хемус и магистрала Струма. И си върши идеална работа. Да почват сега и разширяването и ремонта на пътя до сръбската граница да се свърже с магистралата за Белград, да спрат да крадат митничарите и да привлечат потока от тирове от Гърция и Турция за западна Европа и да правим пари от такси. Но то трябва и мерак и акъл за тая работа, и да не се краде също.