Министерски съвет отпуска целево 1,5 млн лева за рехабилитация на уличната мрежа за населените места около Северната скоростна тангета.

Това обяви регионалният министър Лиляна Павлова, която си тръгна по-рано от заседанието на МС.

Бенефициент на средствата е Столична община.

Припомняме, вчера живущи около мащабните ремонти на Околовръстното заплашиха с протести.

С предоставените 1,5 млн. лв. общината ще има възможност да направи в следващите седмици проектно решение, с което да облекчи трафика за пътуващите от Требич и останалите населени места. Да могат да се качват и слизат към Северната скоростна тангентата от една страна и за да може да се обслужва трафикът на петролните компании, чиито складове се намират там.

Проектът включва проблемния тунел под моста на тангентата. „С предоставения ресурс – този проблем ще може да бъде решен и достъпът до тангентата ще бъде осъществен в нормални параметри”, заяви министър Павлова.

Глобихте ни милион и половина на практика, без да имаме никаква вина. Това пък каза в началото на днешното правителствено заседание премиерът Бойко Борисов, след като прие извънредната точка, с която целево на Столична община бяха предоставени 1,5 млн. лв. за уличната инфраструктура за селата около Требич и изграждането на връзката им със Северната скоростна тангента.

Отивайте - хората да са спокойни, бързо стройте, каквото трябва правете и да стане факт. Точката ви е приета, днес ще ви пратим парите и почвайте!”, заяви премиерът Бойко Борисов.

Той упрекна предишния главен архитект на столицата инж. Петър Диков (работил през всички мандати на кмета Фандъкова, б.р.), че не си и свършил работата и не си е направил проектите. Премиерът бе категоричен, че това е единственият шанс да се помогне на хората в тези населени места около столицата. Парите ще послужат за изграждане на локални платна, с които да се отвежда трафикът до тангентата.

„Можете да почнете да го правите веднага. Така, че отивате, чертаете, пишете, кажете на хората, по-бързо от това не може да се реагира в тази ситуация”, заяви премиерът Бойко Борисов.

Той попита министъра на регионалното устройство Лиляна Павлова дали отчуждителните процедури са приключили, на което министър Павлова отговори, че те дори не са започнали. Оказа се, че има искове в съда, които затрудняват изграждането на пътния възел при бул. „Рожен”, който отвежда изходящия трафик в столицата в северна посока. Очаква се решение на съда на 19-ти юни.

„Проектът, който е за Северна скоростна тангента така, както е одобрен и финансиран, е изпълнен на 100%. Сега проблемът идва от това, че локалите и довеждащата улична инфраструктура, които са ангажимент на общината, която трябваше да ги построи и да ги изгради – не са още отчуждени. Проектите се обжалват и всъщност не е започнато тяхното изпълнение”, обясни министър Павлова по време на заседанието на Министерски съвет.

Тя уточни пред министрите в кабинета, че с предоставените 1,5 млн. лв. на Столична община ще започне изграждането на тези локали и улици до тангентата, за да може селата Требич и всички останали населени места да се включват в движението по основното трасе.

Присъстващите кметове на населени места поискаха да благодарят на премиера за бързата реакция, на което той отговори: „Като стане готово – ще дойдем и ще ни благодарите. Не съм кмет вече – да ви спасим от ситуацията, го правим това нещо”, коментира още той.

Веднага след приемането на извънредната точка от кабинета министър Лиляна Павлова и новият столичен архитект инж. Здравко Здравков в присъствието на кметовете на засегнатите населени места и столични райони дадоха брифинг за медиите.

Инж. Здравков обясни, че проблем за общината остава пътният възел при бул. „Рожен”. Продължението на бул. „Рожен” не може да бъде направено по начина, по който е проектирано, тъй като проектът е обжалван в съда от жителите на района. С проектното решение, за което МС отпуска средства, в спешен порядък ще реши въпросът с двупосочно движение, обясни инж. Здравков.

За да се облекчи трафикът се прави разширение на съществуващия под моста на Северната тангента тунел, така че движението там да се извършва двупосочно и да бъде осигурено безпроблемното качване на самата тангента и безопасното движение по нея. Проектното решение е важно освен за жителите на Требич и околните населени места, и за хората от кв. „Илиянци”.

Инж. Здравков заяви, че пристъпват към изпълнение на строителните дейности.

Министър Лиляна Павлова от своя страна посочи, че изцяло с европейски средства е завършено изграждането на 16-те километра от Северната скоростна тангента, изградени от Агенция „Пътна инфраструктура”. Участъкът свързва съответно магистралите „Тракия” и „Хемус” с „Люлин” и направлението София – Калотина и има за цел да изведе транзитния трафик от града по възможно най-бързия начин.

„От там нататък както за всички останали части на Околовръстното, така и за Северна скоростна тангента ангажимент на Столична община е да изгради локални трасета или да ремонтира довеждащата улична мрежа, булеварди и улици, които да обслужват града, малките населени места и селата на територията на София. За съжаление поради обжалване и забавяне на изпълнението на процедурите – това не е факт”, обясни още веднъж регионалният министър.