Градският транспорт в София е в риск заради пандемията от коронавирус, а сега и заради цената на енергийните ресурси. Ако държавата не дотира сектора - той е във фалит. Това се случва в останалите европейски държави.

Това коментира пред БНТ общинският съветник от ГЕРБ Димитър Вучев. Неговият колега от "Спаси София" Борис Бонев добави, че кризата с градския транспорт в столицата е от преди ковид пандемията и той поиска преди държавата да тръгне да помага, "София да си напише домашното".

Фандъкова да си хвърли оставката, поискаха от „Спаси София“

Фандъкова да си хвърли оставката, поискаха от „Спаси София“

Те показват заплатите на общинските транспортни шефове

Бонев предлага намаляване на разходите и увеличаване на приходите чрез повече пътуващи, иска закриване на четирите дружества и сливането им в едно, с което директорските постове ще намалеят от 20 на 5, да има адекватна тарифна политика и удобство на линиите, край на гратиса. Вучев уточни, че са правени десетки опити, но държавата отказва да комуникира по темата градски транспорт със столицата.

"Това, което се случва, че за първи път кметът Йорданка Фандъкова няма гръб зад себе си и не може да звънне на Бойко Борисов и да каже: "Помагай", отговори Бонев и бе категоричен, че не е изпълнена нито една от мерките.

Фандъкова очаква пари за транспорта при актуализацията на бюджета

Фандъкова очаква пари за транспорта при актуализацията на бюджета

Министерството на транспорта ще подкрепи исканията на Столична община

По въпроса за заплатите на директорите в градския транспорт - Вучев каза, че е нормално такъв директор да взема заплата 4000 лв., Бонев го контрира, че не е проблемът в заплатата, а в това, че бройката на директорите е много голяма. "Изобщо не е обсъждано увеличаване на цената на билета", каза в заключение Димитър Вучев от ГЕРБ.