От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт заявиха, че искат първо да се върне старата цена на билетите за градски транспорт в София - от 1 лв., но след това и тя да бъде преразгледана. В съобщение до медиите се казва, че от инициативата смятат, че действалата до 1 юни 2016 г. цена на билета от 1 лв. също е била необоснована.

Софийският съд отмени поскъпването на билетчето за градския транспорт

Софийският съд отмени поскъпването на билетчето за градския транспорт

Отмени наредбата на Столична община

Повод за съобщението е отменянето от съда на решението на Столичен общински съвет за повишението на цената на билетчето с 60%.

"След решението на съда за цената на билета - кой ще носи политическа отговорност?", питат реторично от инициативата.

Според тях вносителите на решението трябва да понесат политическа отговорност и ако имат останал морал, да си подадат доброволно оставките. Става дума за трима общински съветници от ПП ГЕРБ - Екатерина Йорданова - председател на Комисията по транспорт в СОС, Зафир Зарков - член на Комисията по транспорт и член на Одитния комитет на Центъра за градска мобилност и Орлин Иванов - председател на Комисията по местно самоуправление и нормативна уредба в СОС.

"Всички наши притеснения, че цената на билета в София се определя на база политическо решение, а не на база прозрачен отчет на приходите, разходите и търсенето, се оказаха напълно основателни", коментира Георги Статков от инициативата.

Гражданите да си търсят правата, дори и ВАС да отмени скъпото билетче

Гражданите да си търсят правата, дори и ВАС да отмени скъпото билетче

Център за законодателни оценки и законодателни инициативи продължава делото

"Съдът потвърждава нашите опасения, че и действалата до 1 юни 2016г. цена на билета от 1 лв. също е била необоснована. Ето защо е необходим абсолютно прозрачна за всички граждани процедура и дебат с цел цялостна промяна на политиката на Столична община спрямо обществения транспорт", каза Статков.

От инициативата са категорични, че вместо да насърчава гражданите да ползват градски транспорт, общината насърчава ползването на леки автомобили, което от своя страна води до огромните проблеми с въздуха на града и коства живота, здравето, респективно парите, на хиляди граждани всяка година.