Започва първият централизиран конкурс за хора с трайни увреждания за експертни длъжности в държавната администрация.

Той ще се проведе в тестови центрове в София, Варна, Пловдив, Велико Търново, Бургас, Горна Оряховица и Монтана.
Организатор е Министерство на държавната администрация и административната реформа.

С промените в Закона за държавния служител, приети от Народното събрание на 11 декември 2008 г., се въвежда задължението за администрациите с над 50 служители да определят поне 2% от длъжностите по служебно правоотношение за заемане само от хора с трайни увреждания.

За по-малките администрации (от 26 до 50 служители) задължението е да наемат поне един служител с трайно увреждане. За участие в конкурса са се регистрирали 449 души.

Изпитът е под формата на тест от 60 въпроса, чрез които ще се провери нивото на познаване и разбиране на основните нормативни актове, регламентиращи функционирането на администрацията в България, функциите, правомощията, отговорностите на различните административни органи, информираността за историята и институциите на ЕС, както и въпроси за проверка на общата езикова подготовка.

Въпросите за всеки тест се генерират непосредствено преди неговото начало чрез специален софтуер, който на случаен принцип избира от банка с въпроси. Резултатите ще бъдат обявени на 2 април 2009 г.