Кметът на София очаква СОС да приеме предложението на СО за транспорта. Пред медиите Васил Терзиев заяви, че очаква да се свали напрежението в сектора на транспорта. Има съгласие средствата за транспорта да са в размер на 15 милиона лева, не 6 милиона лева, както беше планирано по-рано. Това ще позволи общината да се съсредоточи върху други проблеми, заяви той.
Оказва се, че проблемът може да е бонусната система за служители на транспорта. Той е съгласен, че трябва да се вдигнат заплатите, но е важно как това ще се случи. Това трябва да стане чрез актуализацията на бюджета след вота, според градоначалника. За да работи добре бонусната система трябва да бъде финансово осигурена. Терзиев призова да не се използва темата с бонусната система с предизборни цели. Бонусната система е дългосрочен ангажимент, категоричен бе той.
Надявам се в зала да има разум и да решим текущия проблем, настоя кметът и изрази надежда да не се създаден по-голям проблем заради популизъм. Ще се работи по темата как да сработи бонусната система, стана ясно още от думите на Терзиев, който очаква държавата да се изплати към СО.
Нашата идея е да осигурим това в максималния възможен размер, подчерта Васил Терзиев. Най-лесно е да обещаваш и после да не го изпълниш, изтъкна той.
До края на месеца предстоят две срещи със синдикатите по темата. Няма да създавам системни проблеми, само защото ме е страх, че някой ще излезе на протест, заяви градоначалникът. Мостовото финансиране на столичния транспорт не е най-доброто решение, по мнението му.
Терзиев е разговарял с изпълнителния директор на Топлофикация-София. Тази седмица едната сметка ще бъде освободена, стана ясно от коментара му. Само една сметка е запорирана и няма проблем с работата на дружеството. 1,6 милиарда лева са дълговете на Топлофикация-София. Там трябва да работим с държавата, заяви кметът и сподели, че това е изключително трудно в непрекъснати избори.
Той иска среща с премиера и министри, за да се решат проблемите на СО. Служебното правителство се отказало от предложението за разсрочване на дълговете. Предстоят обаче дълги разговори за съдбата на дружеството. Кметът очаква да види новия път на управление на дружествата и те да тръгнат по пътя на прозрачността.
От ГЕРБ атакуваха кмета Васил Терзиев. Димитър Вучев на брифинг припомни, че градоначалникът е искал едва 6 милиона лева, но по тяхно предложение сумата станала 15 милиона лева. Състоянието в градския транспорт е безпрецедентно, по думите му.
Безпрецедентна е ситуацията и с Топлофикация-София. Ще изискване по-сериозно финансиране, изтъкна Вучев. Защо не са взети мерки по-рано, недоумява той. Дълговете в Топлофикация се натрупат по различни причини, каза Димитър Вучев. Не са предприети действия за столичното парно.
От ГЕРБ виждат немощта на кмета и администрацията в СО. За кризата в транспорта бил виновен кабинетът на Кирил Петков. Според Антон Хекимян Кирил Петков и Асен Василев са виновни за ситуацията с транспорта. Колеги от ПП-ДБ-СС, толкова си можете, не можете да управлявате, изтъкна той.
Ваня Григорова също отправи остри критики към кмета на София, обвинявайки го, че не изпълнява дадените обещания за повишаване на заплатите в автотранспорта. Според Григорова, Терзиев е заявил още през февруари пред хиляди служители, че възнагражденията им ще бъдат увеличени, но до момента това не се е случило.
Григорова подчерта, че напрежението сред работещите в градския транспорт нараства, като те са готови да се вдигнат на протест. "Да видим дали ще бъде толкова безстрашен, когато градският транспорт спре", коментира тя. Според нея, Терзиев избягва срещи със синдикатите повече от месец и не демонстрира готовност за диалог.
"Крие се като мишка, страх го е, но този път няма да му се получи", заяви категорично Григорова, като допълни, че протестите са на хоризонта, ако не бъде намерено решение.
Тези твърдения на Григорова идват в момент, когато градският транспорт на столицата е изправен пред сериозни финансови предизвикателства, а синдикатите настояват за адекватни мерки от страна на новата общинска управа.
По време на обсъжданията в зала системата за регистрация и гласуване в СОС блокира. Тава спъна за кратко работата на общинарите. Иван Таков от БСП предложи да се гласува с вдигната ръка. Но за щастие техническата спънка бързо бе отстранена.
Столичният общински съвет прие общо 15 млн лв. за градския транспорт на София, но без бонусна система, тя ще се гласува с актуализацията на бюджета на СО. За столичния автотранспорт отиват 11 млн. лева, а за елктротранпорта - 4 млн. лева.
Проблемът с транспорта на София е решен, благодарение на Васил Терзиев и екипа на Столична община (СО), заяви пък заместник-кметът по финанси Василев. Той посочи, че в доклада, който е внесен от Столична община е посочен източник на финансиране "Увеличени приходи за възмездни сделки с имоти" и първоначалните 6 милиона лева. Направени са и прогнози до края на годината, които са реалистични. Заместник-кметът посочи обаче, че не са реалистични прогнозите за 15 милиона лева. Ефектът от това ще бъде, че за да бъде спасен транспортът на София, приходната част на бюджета няма да се изпълни на 100%.