Сметките на "Столичен автотранспорт" ЕАД са блокирани от 25.09.2024 г. Това заяви кметът на София Васил Терзиев, цитиран от БТА.

Той подчерта, че ако това дружество спре да работи, ще спре и градският транспорт в столицата. Терзиев отбеляза, че "Столичен автотранспорт" ЕАД има натрупани задължения през годините в размер на 20 млн. лв.

По думите му кметът по финанси Иван Василев трябва да търси решение как това дружество да бъде спасено.

Терзиев увери, че няма да замита под килима темата с общинските дружества. Той добави, че ще продължава да задава важни въпроси като каква е програмата на хората, които управляват общинските дружества, и кога ще организират конкурси за постоянни състави на управителните съвети.

Общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Борис Бонев заяви, че казуса, причинил запорираното на сметките на Столичния автотранспорт, не е нов. По думите му той датира от 2020 г., когато е подаден сигнал към Агенция за държавна финансова инспекция (АДФИ) за безобразно скъпия ремонт на общежитието за служителите на градския транспорт в "Дружба".

Според него през последните четири години нито СОС, нито ръководството на "Столичен автотранспорт" не са си мръднали пръста да предотвратят ситуацията, в която вече, чрез частен съдебен изпълнител, сметките на дружеството са запорирани. Бонев подчерта, че тази бомба е била заложена от старото ръководство на Столична община в лицето на ГЕРБ.

По думите на Ваня Григорова, общински съветник от МК "БСП за България", документите по запора и по работата в общежитието за служители на градския транспорт в "Дружба" са крити от новото ръководство 45 дни и едва през последните няколко дни са им дадени на флашка.

Според Григорова вътре в Столичния автотранспорт има откровен саботаж на старото ръководство срещу новото ръководство и тя заяви, че да се обвинява за проблема новото ръководство е цинизъм.

Ваня Григорова заяви, че старото ръководство било пазено от Столична община, понеже новото управление в СО искало да запази старото ръководство до провеждането на конкурс.

Припомняме, че на 27 юни ПП-ДБ-СС поискаха смяната на ръководствата на шест общински дужества - Топлофикация - София ЕАД", "Центърът за градска мобилност", "Столичен автотранспорт", "Столичен електротранспорт", "Метрополитен" и "Софинвест", като бяха внесени предложения за обявяване на конкурси за избор на нови управителни органи.

Но на 10 юли беше внесен доклад от съветниците Карлос Контрера, Севдалина Петрова и Красимир Гълъбов за назначаване на временни ръководства на дружествата. На 1 август беше насрочено заседание за повторно обсъждане на новите ръководства, но то беше съботирано от общинските съветници от "БСП за България". 

От ПП-ДБ-СС заявиха, че икономическото мнозинство в Столичния общински съвет "на тъмно", се опитва да превземе общинската икономика за милиарди лева. 

СО иска 28 млн. лв. компенсация от държавата за преференциалните карти за градски транспорт

СО иска 28 млн. лв. компенсация от държавата за преференциалните карти за градски транспорт

Васил Терзиев призова държава да си влезе в ролята