"ГЕРБ имат наглостта да пускат опорка след опорка, лъжа след лъжа, за да прикрият вината си за сегашното състояние на столичния автотранспорт. Те оставиха "кочина", като техните действия и решения доведоха дружествата на автотранспорта до финансовия крах, който виждаме днес. ГЕРБ са основната причина за случващото се в сектора."

Това заяви общинският съвет от ПП-ДБ-СС Борис Бонев на брифинг на преди заседанието на СОС.

Столичният общински съвет ще заседава, за да разгледа предложението на кмета Васил Терзиев за отпускане на заем от 6 милиона лева за транспорта в София. Още вчера от ГЕРБ-СДС контрираха с предложение не за 6, а за 18 млн. лв., а по-рано сутринта от БСП вдигнаха сумата още.

Големите дългове на дружествата за градски транспорт са наследени именно от управлението на ГЕРБ. Борис Бонев припомни, че запорът на градския транспорт е заради ремонта на депото в Дружба от 2020 г. и заради нередностите там, ще подадат сигнал в прокуратурата. ПП-ДБ-СС припомниха, че дълговете са наследени от ГЕРБ. Според Бонев преди Столична община е действала по брежневски "да дадем другари".

С наддаване столичните общински съветници решават за дълга на транспорта
Обновена

С наддаване столичните общински съветници решават за дълга на транспорта

Наддаването е и за суми, но и за вината

Когато си оставил кочина и кално поле, по думите му, не било редно да се обвиняват ПП-ДБ-СС за състоянието на градския транспорт. Според него герберите проявяват гьонсуратлък, тъй като преди 5 минути били в кабинета на заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов и искали решение от него, а след това на брифинг настояват за неговата оставка. За Бонев това са "предизборни простотии". Толкова ли не можете да се овладеете за месец и половина или вашият банкянски началник ви е разпоредил: "Громете!", попита той.

Във връзка с предложението на "Продължаваме Промяната" за финансиране на сектора, Бонев коментира, че политическите сили се надцакват с милионни обещания, което показва популизма в предизборната кампания.

"ПП предложиха конкретен план за финансиране, докато другите просто наддават, но вярвам, че софиянци са разумни и ще разпознаят популизма в тези обещания", заяви Бонев.

Той подчерта, че благодарение на сегашната администрация, е започнал реален диалог между синдикатите и Столична община с цел да се намерят решения за подобряване на условията в градския транспорт. "Надяваме се, че с този диалог ще постигнем положителна промяна както за облика на автотранспорта, така и за условията на труд на шофьорите", добави Бонев.

"Синя София" настоява Главчев да плати на София

"Синя София" настоява Главчев да плати на София

Според Вили Лилков София е поставена в ситуация от държавата