От "Синя София" предлагат на столичния кмет Васил Терзиев да потърси партньорството им и да свика извънреден Общински съвет само по проблемите на градския транспорт. Това заяви общинският съветник Вили Лилков пред БНР по повод стачката на служителите в градския транспорт.

По думите му проблемът е хроничен и изисква политики и според него 50 или 60 млн. лева няма да го решат. И Лилков е на мнение, че проблемите в столичния градски транспорт са трупани с години.

Общинският съветник е категоричен, че кметът Васил Терзиев не може да реши сам кризата и му препоръча да привлече партньори и съюзници в лицето на синдикати, общински съветници и държавата.

Не от инат отказвал Терзиев да увеличи заплатите в градския транспорт
Обновена

Не от инат отказвал Терзиев да увеличи заплатите в градския транспорт

"Когато няма пари - няма пари"

Вили Лилков смята, че настоящата криза с транспорта дава възможност да се намерят решения, които са в няколко посоки. "На първо място ситуацията дава възможност да се извършат реформи в градския транспорт, второ, да започне сериозен диалог със СОС и държавата. И трето - съветвам Терзиев да намери своите партньори и съюзници в решаването на проблема. В момента явно е останал сам и не може да го реши сам".

Той подчерта, че общинските съветници не саботират столичния кмет. По думите му Терзиев не се е обърнал за партньорство към СОС и "не покани никой от нас в разговорите със синдикатите".

Освен това Лилков предложи в СОС бързо да се внесе доклад за реформи относно паркирането, червената зона и ограничаване на служебния абонамент. И обясни, че тези реформи ще донесат допълнителни приходи, като част от тях могат да отидат за решаване на проблеми за инфраструктура и подвижен състав на градския транспорт, а другата част да отидат за паркинги.

Общинският съветник от "Синя София" подкрепя идеята четирите общински дружества на градския транспорт да се закрият и да има само едно, понеже така ще се намалят разходите за администрация.

Вили Лилков също предлага и линиите да се отворят за частни оператори, като посочи, че сега 20% от превоза се извършва от частен оператор на 5% по-ниска цена от тази на общинското дружество. "Там няма стачки със сервизи, депа и гаражи. Ако ние повишим процента на частни превозвачи със строги изисквания към качеството, ще постигнем целите. Ще влезе свеж капитал и превозвачът ще работи със свои превозни средства. И няма да отделяме пари за модернизация на подвижния състав. А парите да ги насочим към други сфери с хроничен недостиг. Това е дългосрочно решение и кризата ни дава възможност да предприемем такива стъпки", по думите на Лилков.

Сблъсък между ПП-ДБ и ГЕРБ за можачите, кой не харесва Борисов и с кого да си говори кметът Терзиев

Сблъсък между ПП-ДБ и ГЕРБ за можачите, кой не харесва Борисов и с кого да си говори кметът Терзиев

Депутати от двете политически сили влязоха в спор в парламента кой стои зад протеста на шофьорите в София, както и за това кой колко може