Предсрочно завършва ремонтът на виадукт "Елешница" и на двата виадукта при км 41. Така от днес ще имаме две тапи по-малко по автомагистрала "Хемус", съобщи пред журналисти регионалната министърка Лиляна Павлова.

Павлова, шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров и изпълнителният директор на "Автомагистрали" ЕАД Парашкев Кръстев инспектираха ремонтите на виадукта при км 15 на магистралата, съобщават от министерството.

Нормалното движение на виадукта и в двете посоки е възстановено в 17.00 часа.

Лиляна Павлова изтъкна, че приключването на ремонта е изключително важно, тъй като в последните месеци всеки петък и неделя се създавали проблеми с трафика.

Виадукт "Елешница" е най-голямото съоръжение извън тунелите, които се ремонтират през този сезон. С осигурените от правителството 11,5 млн. лв. тази година се ремонтира платното за Варна на виадукта. Съоръжението е дълго 646 метра. То вече е с нова асфалтова настилка и хидроизолация. Подменени са дилатационни фуги, тротоарни конзоли, санирани стълбове.

Изградена е колекторна отводнителна система, а за по-висока безопасност на шофьорите са поставени нови мантинели и пътна маркировка. За по-добра пътна безопасност и предотвратяване обръщане или изпадане от виадукти са монтирани двойни мантинели. Новост има и при тротоарните конзоли. Те вече не са метални и няма опасност да корозират.

В ремонта на виадуктите при 41-ви километър на магистралата са вложени 5,3 млн. лева от бюджета на Пътната агенция.

Павлова подчерта, че осигурената от правителството инвестиция е над 15 млн. лева. Тя припомни, че съоръжението не е ремонтирано 37 години, наред с всички останали, които са в лошо състояние. Тазгодишните ремонти на магистралата били по най-съвременните технологии и с всички мерки за пътната безопасност.

Поради довършващите се ремонти на тунелите на "Витиня" и "Ечемишка" остават ограниченията за движение. Дейностите ще продължат до пролетта на следващата година.

Регионалната министърка подчерта, че ангажимент за краен срок на ремонтите не може да се поеме, тъй като всичко зависи от това ще може ли да се работи през зимния сезон. Голяма част от ремонтите работи не можели да се извършват при зимни условия и температура под 5 градуса. Заради ремонтите била приета специална схема за придвижване.

При тежки зимни условия ще се допуска преминаване на леките коли. За тежкотоварния трафик обаче щяло да има сериозни ограничения, с цел безопасното придвижване по магистралата и недопускане на блокиране.

Лиляна Павлова обясни, че тежкотоварният трафик ще трябва да използва предвидените обходни маршрути, например през Искърското дефиле.

При обилен снеговалеж за определено време щяло да се спира изцяло движението по магистралата за почистване в участъка при "Витиня" и "Ечемишка".

Леките коли можели да ползват като обходен маршрут старият път през "Витиня", който бил ремонтиран и подготвен за зимата.