Нови 110 автобуса пристигат в София през септември месец тази година. Това обяви изпълнителният директор на столичния автотранспорт Слав Монов.
Новите автобуси се очакват да потеглят по столичните булеварди в края на месец септември, тъй като има технологичен срок от 20–30 дни, в който трябва да се оформят документите им.
Новите автобуси са с wi-fi, с климатик, с подвижна рампа за инвалидни и детски колички.
Шефът на столичния автотранспорт подчерта, че и в момента в над 100 автобуса гражданите могат да използват wi-fi.
Новите превозни средства струват 33 млн. лв. и са финансирани със заем от Европейската банка.
Това е една от най-ниските постигнати цени за България и Европа, подчерта Монов. Освен комфорта, който ще доставят на пътниците, автобусите са и екологични и отговарят на най-високия стандарт Евро-6.
Монов припомни, че миналия месец Столичният общински съвет е обявил нова програма за обновление на автобусния парк с нови 190 автобуса. Така след три години София се очаква да има само нови автобуси.
110-те автобуса, които ще тръгнат през септември, ще се движат по линиите 60, 64, 77, 309. Монов подчерта, че така ще се обхванат маршрути в централната градска част, така и в крайградската част.
След като тръгнат 110-те нови автобуса, тогава най-старите машини в столичния автотранспорт ще са от 1998 година. Впоследствие те също ще бъдат подменени с нови.
По този начин в София автобусите ще бъдат на възраст от 1 до 3 години, а около 30 автобуса ще са модел 2007 година.
За старите автобуси Монов заяви, че ще се опитат да ги продадат.
kirefi
на 04.05.2016 в 14:24:11 #4Нека да не изместваме темата. Имах предвид, че има много технологии които имат по-добра алтернатива, но да бъдат заменени е по-скъпо отколкото не. Не знам отговора на оригиналния ти въпрос, но това е една от възможните причини.
Е_С_ССР
на 04.05.2016 в 14:04:42 #3За сметка на това англичаните си имат Грейхаунд, Мегабъс, пък и Нешънъл екпрес пуска евтини билети. За регулярно пътуване обаче вкака няма силна алтернатива. В Холандия също претъпкват влаковете (втора класа), но не толкова често както в УК.
kirefi
на 04.05.2016 в 13:27:34 #2Не винаги е възможно. Зависи много от инфраструктурата. В Англия (дето са го измислили отдавна) няма двуетажни влакове както в Холандия например. И много малко са електрифицирани. Блъскат си се като сардини в едноетажните дизелови влакове, че иначе трябва да вдигат хиляди мостове, надлези и още кво ли не...
Е_С_ССР
на 04.05.2016 в 12:57:42 #1Защо не се купуват автобуси на два етажа (дабъл-декър) както в Англия? Имат значително повече места за сядане и няма нужда хората да се блъскат като сардини. Хората са го измислили много отдавна