Всички общински съветници се застъпиха за решението, че трябва да бъдат удължени картите за градски транспорт на всички хора в София, които са имали актуални превозни документи към момента на транспортния протест. Това заяви пред БНР председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров.
Той посочи, че още утре, когато ще се разглежда икономическата рамка за транспорта, в решението е заложена точка да Центърът за градска мобилност да бъде задължен да удължи с шест дни абонаментните карти на пътуващите.
Петров обясни, че това ще стане автоматично и няма да се изисква никакво действие от страна на хората.
По негови думи финансовите щети от протеста са най-вече от нереализираните продажби на превозни документи. Той отбеляза, че по груби сметки става въпрос за около 4 млн. лв. Приходите от метрото пък се увеличили с около 30-40%.
Председателят на СОС отправи специална благодарност към служителите на "Метрополитен", че не са се поддали на натиска и те да спрат работа и не са блокирали столицата.
Относно решението да се отпуснат 15 млн. лв. за транспорта на София, след което протестът беше прекратен, Петров обясни, че тези средства не са дадени за заплати.
"Имаме становище на Комисията по транспорт. Гледаме икономическата рамка в утрешния ден. След решението каква икономическа рамка ще бъде одобрена от Общинския съвет, може да се каже с колко ще бъдат увеличени заплатите на работниците - това е на база на разчетите, които ще бъдат направени. Реално утре в Общинския съвет ще се вземе решение с колко и на кои ще бъдат увеличени заплатите в транспорта", поясни шефът на СОС.
Той съобщи, че е входирано предложение от ГЕРБ, БСП и ИТН в Общинския съвет за увеличение на заплатите с 300 лв. на всички служители на столичния градски транспорт.
Според него обаче това е неработещо, тъй като ще отвори огромен дефицит и още в края на септември - октомври най-вероятно няма да може да се плащат заплати на всички работещи в Авто- и Електротранспорт, ЦГМ и "Метрополитен".
Петров е на мнение, че това решение не е правилно. Ние ще предложим наша рамка, наше предложение, като повече пари ще бъдат насочени към дефицитните професии, а именно за тези, които работят в депата, и за шофьорите, обясни той.
Председателят на СОС обаче смята, че трудно ще съберат мнозинство за това предложение. Ние сме длъжни като добри държавници да предлагаме решенията, които смятаме, че са правилни за града, а не които са конюнктурни, изтъкна той и напомни, че тези 15 млн. се дават еднократно. Следващата година тези средства отново трябвало да се търсят отнякъде.
По негови думи бюджетната рамка на столичния транспорт е около 700 млн. лв. В момента предложената рамка е с близо 40-50 млн. дефицит.
Петров призова общинските съветници да проявят разум при гласуването утре.