Столичните общинари да прекратят договорите на одитните комитети към Центъра за градска мобилност (ЦМГ) и "Топлофикация София" призова председателят на групата на БСП Лява България в СОС Калоян Паргов.
Това стана по време на редовното заседание на Комисията по транспорт и туризъм, съобщиха от столичната организация на партията.
На заседанието беше внесен доклад за одобряване на статута на одитните комитети на всички общински дружества. Освен това, лидерът на БСП - София настоя да бъдат уеднаквени текстовете в документите, които описват статутите на одитните комитети към всички общински дружества, тъй като те имат идентични правомощия.
"Одитът на Сметната палата установи по категоричен начин нарушения в работата на Центъра за градска мобилност. Това повече от ясно показва, че одитният комитет, който е назначен, не си е свършил работата", коментира Калоян Паргов.
В "Топлофикация София" предстои избор на ново ръководство и е обявен конкурс за това. Според Паргов, съвсем логично е да има и нов одитен комитет. Той ще трябва да одитира работата на предишното ръководство, защото в противен случай няма как да се разчита на обективна оценка.
"Одитните комитети трябва да контролират работата на дружествата, да дават предписания, да отстраняват нарушения и да информират нас, членовете на СОС в ролята ни на принципал, за да знаем какво се случва в тях. Задължение, което изобщо не се изпълнява", смята председателят на столичните червени общинари.
Относно искането за разширяване на "Зелената зона" в районите "Средец" и "Лозенец" от 1 октомври, той смята, че това е "поредната работа на парче" от страна на управляващите в София.
"Въпросът не е дали да бъде разширена или не зоната за платено паркиране. Въпросът е свързан с цялостното функциониране на ЦГМ. В генералния план за организация на движението в София бяхме предвидили изграждане на подземни и надземни паркинги.
И вече е време да изясним дали концепцията е да приберем автомобилите от централната градска част и широкия център в паркинги или да се откажем от нея. Защото няма как да очакваме хората да ползват паркинги, когато имат възможност да паркират по улиците в "Синя" или "Зелена зона". В крайна сметка, целта на паркингите е да приберем автомобилите от улиците в центъра, за да може комуналните дружества да си свършат работата - да мият улиците, да събират боклука", заяви Паргов.
Той обвини общинарите, че са се вторачили само в акумулиране на приходи.