Организацията на движението в района на село Микре е объркваща, камерата за контрол на движението не работи от години и има неправилно поставени знаци. Това се казва в Доклад на Института за пътна безопасност, предоставен на АПИ на 22 април 2021 г., след като член на УС на АПИ участва в тежка катастрофа с двама загинали.

Близо два месеца по-късно отново сме свидетели на тежък инцидент с петима загинали, пишат от ИПБ.

Според тях оценката на риска категорично доказва, че отсечката край с. Микре е с най-голяма вероятност да загинеш в цялата ни републиканска пътна мрежа. Те са удивени от оглушителното мълчание на държавните експерти по управлението на риска от катастрофи.

Според статистиката, на 13 август 2017 г. двама възрастни и едно дете в района загиват между с. Микре и Сопот. На 16 септември 2017 г. загива млада жена, а мъж е тежко ранен. На 18 ноември 2017 г. един човек загива, а са 7 са ранени при челен сблъсък. На 17 декември 2017 г. при тежка катастрофа с автобус загиват 9 души, а 19 са тежко ранени. На 23.01.2018 г. при челен удар загиват жена, а 8-годишното й дете е тежко ранено. На 26.09.2019 г. двама души загиват, а трети е тежко ранен на пътя Сопот-Абланица, до с. Микре. На 31.12.2020 г. мъж загива, а двама и дете са сериозно пострадали в района на с. Микре. За периода 2017-2021 г. там са загинали най-малко 18 души, със 115 бр. ПТП и 32 души са тежко пострадали. На 20.04.2021 г. стана поредната катастрофа, в която загина семейство.

Сред дефицитите на пътната безопасност там са - Стационарната камера в района не работи от години. Поставените знаци не отговарят на нормативните изисквания. Организацията на движението е противоречива, маркировката не отговаря на минималните нормативни изисквания за обратна светлооотразителност.

Предприемането на акции от страна на Пътна полиция след инцидентите ни показва немощ и липса на план за управление на риска от катастрофи. Според ИПБ са нужни и кадрови и конструктивни промени.