Изводите за състоянието на АМ "Струма" са некоректни и силно преувеличени. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" малко след като от Института за пътна безопасност заявиха, че при тях има над 15 сигнала за нарушения в пътната настилка, означаването, табелите и сигнализацията на магистралата.
Пътната сигнализация в участъка между 16-ти и 17-ти километър на АМ "Струма" е съгласно утвърдения план за организация на движението, пишат от АПИ.
Припомняме, един от сигналите на ИПБ беше за грешно поставени табели при км 15+000 до 18+900. От АПИ оспорват само сигнализацията между 16-ти и 17-ти километър на АМ "Струма".
За отсечката от км 0 до км 19 на АМ "Струма" /бившата АМ "Люлин"/ има издадено разрешение за ползване от 2011 г. и монтираните пътни знаци са съгласно утвърдения план. Участъкът е приет от приемателна комисия с Акт 16, обясняват от пътната агенция.
Отсечката след пътен възел "Даскалово" е с характеристики на магистрала, но поради това, че все още не са приключили отчуждителни процедури, е автомобилен път, обясняват от АПИ. Сега тази отсечка е част от път I-1 /Е79/.
Скоростта в този участък ще може да бъде променена след като приключат отчуждителните процедури и трасето има статут на автомагистрала.
Скоростта на движение в района на 88-ти километър на АМ "Струма" е намалена до 90 км/ч за повишаване безопасността на движение.
Екипите на АПИ постоянно наблюдават участъците и предприемат действия за възлагане на нужните дейности по гаранционното обслужване на трасето. Установените дефекти ще бъдат изпълнени за сметка на изпълнителя до края на септември, уверяват от пътната агенция.