Пълен одит, финансови ревизии и цялостна проверка на дейността през последните 5 години ще бъдат направени на 18-те общински фирми в Бургас.
След уволнението на шефа на „Аптеки ЕООД Христо Бургазлиев" общински администрация в града е твърдо решена да открие източвали ли са се и други общински фирми и по какъв начин.
Бургазлиев вече беше уволнен заради злоупотреби със служебно положение, сключване на неефективни договори за доставка на медикаменти и лош мениджмънт.
В момента фирмата има дългове от 420 000 лв., въпреки че на всякъде в страната аптеките са на печалба.
Вчера стана ясно, че фирма на съпругата на Бургазлиев е била основен доставчик на лекарства на „Аптеки ЕООД".
Кметът на Бургас Димитър Николов е разпоредил щателни проверки и одит на всички общински фирми.
До две седмици на отчет ще бъдат привикани шефовете на фирмите.
Те ще трябва да направят пълни доклади и анализ на дейността за годините, през които са били начело на дружествата. От години в Бургас е публична тайна, че общинските компании се източват чрез различни фирми и от това общината губи милиони за година.
Най-лоши са резултатите засега в БКС „Бургас Бус", „Хляб и хлебни изделия", „Общински пазари" и други.
Администрацията твърдо е решила да въведе нови правила и ред в стопанисването на общинската собственост. Твърде е възможно час от компаниите да бъдат приватизирани.
RVM
на 24.06.2008 в 18:07:52 #2добре де. погват ги и прават проверки. и кво като хванат някои в нарушение го уволняват. голяма работа а това че е източил 2-3 милиона - нищо. вместо да ги уволняват направо да ги съдат защото това е общинска фирма следователно общински и държявни пари влизат в нея следователно това трябва да се третира като национално предателство. да ги вкарват за по 10-20 години в затвора. да им отнемат всичкото имущество че да си помислят дали ще пробват нещо такова.
vln
на 24.06.2008 в 17:30:51 #1Как ще краде, БСП не краде, съвсем нормално е 11 аптеки НЕплащащи наем и намиращи се на ключови места (където наемите иначе струват хиляди месечно), да генерира загуби от по 500 000. Както е нормално и общинските паркинги и гаражи да имат по няколко стотин хиляди загуби.