2 лева такса за престой създава напрежение между пътници и превозвачи на автогарата в Дупница, съобщава БНР.
До въвеждането на таксата се е стигнало заради направения цялостен ремонт на автогарата - преоборудване на съоръженията, бариери за влизане, камери за видеонаблюдение, нов навес. Някои от автобусните превозвачи обаче отказват да я плащат и да сключат договори при новите условия.
Така често се случва автобусите да спират не до автогарата, а на стоянка на около 100 м преди комплекса.
Превозвачите до малките села посочват, че с новата такса курсовете им стават нерентабилни поради малкия брой пътуващи. Според тях заплащането за престой трябва да бъде диференцирано - в зависимост от натовареността на курса.
Не е справедливо таксата да е една и съща за курса до София при пълен с 50 души автобус и цена на билета от 6 лева и за курса до близките села Кременик или Грамаде с един- двама пътници и билет от 1 лев, категорични са собствениците на автобусни фирми.
От своя страна управителят на фирма "Дупница транс" Георги Зарев е на мнение, че въведената такса не е висока и дава за пример съседния Благоевград, където тя е 6 лева.