Няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото в София. Това съобщи за БНР директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев.

Той посочи, че за част от 12-километровото трасе дейностите са приключили дори по-рано от обявения краен срок - 5 октомври. Към момента остават само изпитанията в участъка от "Красно" село до "Граф Игнатиев". По думи на проф. Братоев те са започнали през ноември и ще продължат около пет месеца и половина. Очаква се изпитанията да приключат през април.

Системите на "Сименс" за управление са шест, с три подсистеми - за управление, автоматика и безопасност.

Снимка 460418

Източник: Фейсбук/Йорданка Фандъкова

Възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото, са три, като в момента се работи по две от тях. По данни на проф. Братоев станция НДК II, на бул. "Витоша" и "Патриарх Евтимий", е почти завършена. Там остава да се изгради само връзката със старата НДК. Другата връзка е на Орлов мост - с метростанцията на "Климент Охридски", която също вече е завършена.

Директорът на "Метрополитен" обясни, че всички перони на третата линия са отделени от влаковете с прозрачни отваряеми врати, високи 1.60 м, така че пътниците да нямат достъп до релсовите пътища. Целта е да бъде повишена безопасността.

Снимка 460417

Източник: Фейсбук/Йорданка Фандъкова

От първите осем станции, на които се монтират тези подвижни врати, при пет изпитанията са приключили, остава да бъдат проведени в другите три, уточни той.

Другата особеност, която проф. Братоев посочи, е автоматиката за управление. "Машинистът има по-ограничени функции с оглед да се избегне субективният фактор, но в екстрена ситуация той може ръчно да поеме управлението. Синхронизирано е движението на влаковете с отварянето на тези врати на перона, автоматически се отварят от влака, не от машиниста", обясни той.

Снимка 460416

Източник: Фейсбук/Йорданка Фандъкова

Предвижда се в пиковите часове влаковете по третия диаметър да се движат в интервал от 5 минути, като при по-интензивно натоварване може да се намали на 4 мин. Толкова е разчетният интервал за час пик и при пускането на втория участък - до "Овча купел".

Очаква се, че по третата линия на метрото ще се придвижват около 200 000 пътници дневно. В първия активен участък ще бъдат около 40-50 000, с пускането на участъка до "Владимир Вазов" потокът вероятно ще нарасне до около 90 000, а от "Красно село" до "Овча купел" - до 130 000.

200 000 души на ден ще бъде пътникопотокът в крайния вариант на трасето.